۰ نفر

هر سه ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود

۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 307316
هر سه ثانیه یک نفر به آلزایمر مبتلا می‌شود

بیماری آلزایمر یک بیماری وابسته به سن است و با افزایش امید به زندگی در کشور، بخش‌های توانبخشی، نهاد‌های اجتماعی، دولتی و دانشگاهی در کنار خانواده مبتلایان باید در زمینه کنترل، درمان، مراقبت و به تعویق انداختن این بیماری تلاش کنند.

به گزارشاقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،  سید بهنام الدین جامعی رئیس مرکز تحقیقات علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام این مطلب گفت: بیماری آلزایمر یک بیماری وابسته به سن است و با افزایش امید به زندگی در کشور، بخش‌های توانبخشی، نهاد‌های اجتماعی، دولتی و دانشگاهی در کنار خانواده مبتلایان باید در زمینه کنترل، درمان، مراقبت و به تعویق انداختن این بیماری تلاش کنند.

وی افزود: نخستین همایش اجتماعی آلزایمر با همین هدف در روز ۲۹ مهر در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران رایگان برگزار می‌شود.

جامعی گفت: مخاطب ما در این همایش خانواده‌های بیماران و تمامی کسانی هستند که به نوعی با این بیماران سر و کار دارند.

وی افزود: سالمندی در جامعه ما یک ارزش است و خانواده‌ها احترام لازم را به سالمندان می‌گذارند.

جامعی گفت: موضوع همایش و کارگاه‌ها و پرسش و پاسخ ها، متناسب با نیاز شرکت کنندگان که به طور عمده با این بیماران سر و کار دارند طراحی شده است.

همایش یک روزه آلزایمر با همکاری معاونت اجتماعی مرکز تحقیقات علوم اعصاب و انجمن آلزایمر و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران با هدف افزایش دانش جامعه و اصلاح سبک زندگی و در نتیجه کاهش عوامل خطرساز از ابتلا به دمانس و بیماری آلزایمر و گیاهان دارویی مؤثر در این بیماری با موضوع های:

۱- استاندارد‌های طلایی در تشخیص زودهنگام و درمان 
۲-کاربرد تکنولوژی‌های جدید در تشخیص و درمان 
۳- تازه‌های درمان و توانبخشی 
۴-توانبخشی شناختی 
۵-مراقبین و مراقبت فرد محور 
۶-راهکار‌های عملی-مراقبتی در جلوگیری از روند بیماری برگزار میشود.