۰ نفر

چشم را چطور بشوییم؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰:۳۳
کد خبر: 297255
چشم را چطور بشوییم؟

یک چشم پزشک با تاکید بر اینکه نباید چشم‌ها را با آب لوله‌کشی شست‌وشو داد، گفت: توجه نکردن به این مسئله سبب زخم قرنیه می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، لیلا غیاثیان در مورد شستشوی چشم اظهارداشت:چشم‌ها را نباید با آب  لوله‌کشی شستشو داد و این مسئله نه تنها در تهران بلکه در سایر نقاط نیز به دلیل مواد موجود در آب سبب آسیب به چشم شده و در نتیجه می‌تواند زخم قرنیه ایجاد کند، بنابراین شستشو با محلول شوینده و اشک مصنوعی توصیه می‌شود.

وی بیان داشت:‌ از قدیم شستشوی چشم با چای رایج بوده که ایرادی برای چشم ندارد مشروط بر آنکه چای داغ نباشد. همچنین در حالت عادی آب جوشیده ولرم برای شست‌و‌شوی چشم مناسب است.

این چشم پزشک خاطر نشان کرد: استفاده از هر وسیله برای در آوردن جرم خارجی مانند موچین، ناخن انگشت، گوش پاک کن یا دستمال کاغذی خطرناک بوده و باید از آن ها پرهیز کنید.

غیاثیان با بیان اینکه شست‌وشو با چای می‌تواند خاصیت‌های خوب و بدی را به همراه داشته باشد، گفت: گرمای چای التهاب چشم را کاهش داده و مواد موجود در آن سبب جمع شدن عروق چشم می‌شود، ولی اگر چای در ظروف استریل و با پنبه استریل استفاده نشود، سبب عفونت چشمی خواهد شد.