۰ نفر

با پیروی از یک رژیم متعادل غذایی رخ می‌دهد؛

کاهش ۶۵درصدی مرگ بر اثر ابتلا به سرطان

۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۸
کد خبر: 280951
کاهش ۶۵درصدی مرگ بر اثر ابتلا به سرطان

نتایج تازه‌ترین بررسی محققان نشان داده است پیروی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند خطر مرگ بر اثر ابتلا به سرطان را تا ۶۵درصد کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، نتایج تازه‌ترین بررسی محققان نشان داده است، پیروی از یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند خطر مرگ در اثر ابتلا به سرطان را تا 65 درصد کاهش دهد. 

بعضی متخصصان تخمین می زنند که رژیم غذایی می‌تواند در دست کم، یک سوم از کل موارد سرطان‌ها دخالت داشته باشد. 

پژوهش‌های متعددی ثابت کرده است، دریافت بالای نمک و نیترات از دسته عوامل خطر بروزسرطان‌ها به شمار می‌رود؛ چاقی، شیوه غلط زندگی، بی‌تحرکی، رژیم غذایی فاقد سبزی‌ها، میوه‌ها و غلات کامل، ماهی و ماکیان در ایجاد و پیشرفت سرطان‌های سینه و روده نقش مؤثری دارند.

مطالعات بی‌‌شماری نیز نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از فیبر در کاهش خطر سرطان‌ها به خصوص سرطان روده نقش دارد؛ رژیم‌های گیاهی کم کالر، پرفیبر، غنی از حبوبات، غلات کامل، سبزی‌ها و میوه‌ها خطر بروز سرطان‌ها را تا 65 درصد کاهش می‌دهند. 

این مطالعه که در دانشگاه فلوریدا و توسط پژوهشگران آن انجام شده است، تأکید می‌کند: «شیوه زندگی افراد برای سلامت آنها تصمیم می‌گیرد». 

کالیانی سوناون، استادیار تحقیقات در دانشگاه فلوریدا در گفت‌و‌گو با دیلی‌میل اعلام کرده است که نقش رژیم غذایی در عدم ابتلا به سرطان پر رنگ‌تر از هر عامل دیگری است؛‌ به میزانی که نتایج این پژوهش، تیم تحقیقاتی را شگفت‌زده کرد.

به گفته سوناون، استادیار تحقیقات در دانشگاه فلوریدا و نویسنده اصلی این تحقیق، داده‌های به دست آمده از بررسی 34 هزار آمریکایی نشان داده است، یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند افراد را از ابتلا به سرطان و مرگ در اثر آن محافظت کند.