۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد:

با این خوراکی‌ها به جنگ قاتل خاموش بروید

۱۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۱۷
کد خبر: 255601
با این خوراکی‌ها به جنگ قاتل خاموش بروید

لقب قاتل خاموش به بیماری های داده می شود که معمولا علائم آن ها پنهان یا غیر قابل تشخیص است و در صورت بی توجهی به آن ها، با بروز عارضه های جدی موجب مرگ می شوند.

اقتصاد آنلاین_سپیده قاسمی؛ فشار خون بالا یکی از 10 نوع بیماری است که به آن لقب قاتل خاموش داده اند. امروزه این بیماری بیشتر از هر زمان دیگری در بین افراد جامعه شیوع دارد و آمارهای جهانی نشان می دهد از هر 3 نفر 1 نفر به فشار خون بالا مبتلا است.

چگونه به فشار خون بالا مبتلا می شویم

فشار خون بالا معمولا به دلیل استرس، سیگار کشیدن، مصرف زیاد نمک، نوشیدن مشروبات الکی و نداشتن فعالیت بدنی به وجود می آید. همچنین عواملی مانند؛ چاقی، ژنتیک، استفاده از قرص های ضد بارداری و یا داروهای ضد درد، بیماری های کلیوی و بیماری آدرنال در بروز فشار خون بالا موثر هستند.

علائم بیماری فشار خون چیست

 فشار خون بالا با سردرد و تنگی نفس همراه است و در مواقعی بسیار شدید خون دماغ نیز رخ می دهد. اما باید بدانید این علائم در بسیاری دیگر از بیماری ها نیز دیده می شود به همین دلیل نمی توان این علائم را نشانه مطلق فشار خون بالا دانست.

خوراکی های مفید برای متعادل سازی فشار خون

خوراکی های حاوی ویتامینD، کلسیم، منیزیم، فلاوونوئید، پتاسیم، فیبر و امگا۳ برای متعادل نمودن فشار خون بسیار موثر هستند.

ویتامینD و کلسیم را می توان با نوشیدن هر روز شیر کم‌چرب تامین کرد. منیزیم نیز در حبوبات، گریپ‌فروت، بادام، سیب، اسفناج، ذرت، غلات کامل، بروکلی، شیرسویا وجود دارد. فلاوونوئید را می توان با خوردن شکلات تلخ تامین کرد. مواد غذایی مانند موز، اسفناج، کدو، سویا، کشمش، آلو، زردآلو، سیب‌زمینی، قارچ، میوه‌خشک، دانه‌های بی‌نمک، گوجه‌فرنگی سرشار از پتاسیم هستند. فیبر نیز در جو، میوه‌ها و سبزیجات یافت می شود. امگا۳ هم یکی از موادی است که به پایین آوردن فشارخون کمک می کند و در روغن ماهی یا مکمل‌های دارویی وجود دارد.

علاوه بر مواد غذایی نام برده شده؛ تاثیر مصرف سیر، کرفس، گوجه‌فرنگی، هویج، پیاز، ریشه زنجبیل، فلفل هندی، برگ زیتون، زردچوبه، مارچوبه، بامیه، سرکه سیب و زعفران نیز بر کاهش فشارخون ثابت شده است.

نوشیدن آب را فراموش نکنید

نوشیدن آب کافی همیشه معجزه می کند چرا که آب به فرآیندهای دفع سموم از بدن کمک می کند. کم‌آبی در بدن می تواند زمینه های بالا رفتن فشارخون را فراهم کند، پس فراموش نکنید هر روز به میزان کافی آب بنوشید چرا که یکی از راهکارهای مقابله با بسیاری از بیماری ها است.