۰ نفر

فرمول سوپی برای مقابله با التهاب و سرطان

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۱۵
کد خبر: 255077
فرمول سوپی برای مقابله با التهاب و سرطان

ما می توانیم با مد نظر قرار برخی اقدامات میزان التهاب در بدن خود را کنترل کنیم که در این میان رژیم غذایی یکی از کلیدی‌ترین عوامل محسوب می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، دلیل اصلی بسیاری از بیماری های مزمن اغلب التهابی محسوب می شود که برای مدت زمانی طولانی در بدن وجود داشته است.

در شرایطی که التهاب تلاش نخست بدن برای محافظت از خود محسوب می شود، اما اگر حالت مزمن به خود بگیرد، ممکن است موجب شکل گیری مشکلات جدی‌تری شود. به عنوان مثال، التهاب مزمن می تواند به آرتریت روماتوئید، برخی سرطان ها، آترواسکلروز، پریودنتیت، و تب یونجه منجر شود.

خوشبختانه ما می توانیم با مد نظر قرار برخی اقدامات میزان التهاب در بدن خود را کنترل کنیم که در این میان رژیم غذایی یکی از کلیدی‌ترین عوامل محسوب می شود. در راستای بهبود رژیم غذایی برای کاهش التهاب در بدن نیازمند پرهیز و محدود کردن برخی غذاها مانند لبنیات، ذرت تراریخته، غذاهای سرخ شده، گندم، قند پالایش شده، و گوشت قرمز هستید.

مواد تشکیل دهنده شفابخش

سوپی که قصد داریم در ادامه آن را معرفی کنیم حاوی مواد غذایی با قابلیت مبارزه با سرطان و بهبود شرایط بدن است.

زردچوبه حاوی ترکیب فعالی به نام کورکومین است که از خواص ضد سرطانی قوی سود می برد و می تواند حتی در متوقف کردن پیشرفت سرطان های پستان، روده بزرگ، لوسمی و ملانوم موثر عمل کند.

همچنین، زردچوبه از مغز در برابر التهاب محافظت کرده و روند بازسازی مغز را تقویت می کند که برای افراد مبتلا به زوال عقل یا بیماری آلزایمر امیدوارکننده است.

فلفل سیاه یکی دیگر از مواد مورد استفاده در این سوپ است که زیست پذیری کورکومین را تا 2,000 درصد افزایش می دهد، از این رو ماده مهمی هنگام استفاده از زردچوبه محسوب می شود.

گوجه فرنگی یکی دیگر از مواد غذایی است که به بهبود شرایط بدن کمک می کند، زیرا حاوی آنتی اکسیدان ویژه ای به نام لیکوپن است که به تنظیم واکنش التهابی در بدن کمک می کند. اما این تنها ترکیب مهم موجود در گوجه فرنگی نیست که به بدن در مبارزه با بیماری ها کمک می کند. نارینجنین ترکیب دیگری که در پوست گوجه فرنگی وجود دارد به مبارزه با التهاب کمک می کند، در شرایطی که کوئرستین، یک فلاونوید دیگر، در مبارزه با رادیکال های آزاد و سلول های سرطانی نقش دارد.

تا حد امکان برای تهیه این سوپ از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده:

2 عدد پیاز نگینی خرد شده

4 حبه سیر له شده

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

15 عدد گوجه فرنگی با پوست به چهار قسمت تقسیم شده

4 قاشق چایخوری پودر زردچوبه

نصف قوطی رب گوجه فرنگی ارگانیک

2 قاشق غذاخوری آبلیمو یا سرکه سیب

2 قاشق چایخوری نمک دریایی

یک فنجان آب سبزیجات کم سدیم

پودر فلفل تازه آسیاب شده

در صورت تمایل اندکی پودر فلفل کاین و یک مشت ریحان، آویشن یا پیازچه تازه

روش تهیه:

پیاز، سیر و روغن نارگیل را در یک تابه اندازه متوسط ریخته و روی حرارت متوسط حدود یک دقیقه تفت دهید.

پودر زردچوبه و گوجه فرنگی های خرد شده را به تابه اضافه کرده و به هم بزنید. اجازه دهید گوجه فرنگی ها روی حرارت متوسط پخته و نرم شوند.

سپس رب گوجه فرنگی، آبلیمو یا سرکه سیب، نمک، آب سبزیجات و فلفل سیاه را اضافه کنید. این ترکیب را به جوش آورید.

اجازه دهید به مدت 5 دقیقه روی حرارت کم به جوشیدن ادامه دهد و سپس آن را از روی حرارت بردارید.

هنگامی که مقداری خنک شد مواد را در دستگاه مخلوط کن ترکیب کنید تا بافتی یکدست و نرم شکل بگیرد، سپس در یک ظرف ریخته و به سلیقه خود آن را تزیین کنید.