۰ نفر

بیماران کلیوی آب بنوشند یا نه!

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 207721
بیماران کلیوی آب بنوشند یا نه!

«مبتلایان به بیماری‌های کلیوی تا جایی که می‌توانند آب بنوشند!» این جمله‌ای است که هر یک از ما بارها و بارها شنیده‌ایم اما در مقابل در برخی از خبرها هم خوانده‌ایم که «نوشیدن آب فراوان برای بیماران کلیوی مناسب نیست!»

 شاید برایتان عجیب باشد که هر دو طرف درست می‌گویند، اما در شرایط متفاوت.دکتر محمد هاشمی  توضیح می‌دهد: حفظ تعادل آب و الکترولیت و همچنین دفع مواد سمی مهم‌ترین وظیفه کلیه‌ها به شمار می‌آید. از این‌رو می‌توان گفت میزان مصرف مایعات به‌طور مستقیم بر نحوه عملکرد کلیه‌ها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران ، این متخصص در ادامه می‌افزاید: بیماری‌های کلیه انواع مختلفی دارد. گروهی از این بیماری‌ها با محدودیت مصرف آب و مایعات کنترل می‌شوند و مصرف بیش از توصیه پزشک می‌تواند شرایط وخیمی را برای بیمار به همراه داشته باشد. مبتلایان به اختلال عملکرد کلیه نمونه‌ای از این بیماران هستند که مصرف بیش از حد یا کمتر از نیاز مایعات و آب می‌تواند تعادل آب و الکترولیت را در بدن آنها برهم زده و جانشان را به خطر بیندازد. در مقابل این گروه، دسته دیگری از بیماران هستند که باید آب و مایعات زیادی مصرف کنند تا بتوانند از پیشرفت بیماری جلوگیری کنند. وی در خاتمه توصیه می‌کند: اگر به بیماری‌های کلیوی مبتلا هستید حتماً توصیه پزشک درمانگر خود را در مورد میزان مصرف مایعات جدی بگیرید.