۰ نفر

وجود بیماری‌های اعصاب و روان، یکی از علل استفاده افراد از موادمخدر

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۱۳
کد خبر: 189250
وجود بیماری‌های اعصاب و روان، یکی از علل استفاده افراد از موادمخدر

استادیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: وجود بیماری های اعصاب و روان و افسردگی از جمله عواملی است که موجب می شود تا برخی از بیماران دست به دامن اعتیاد می شوند.

علی نظری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افسردگی یکی از بیماری هایی است که به صورت اختلال خلقی و یا هیجانی در انسان بروز پیدا می کند، افزود: با بروز افسردگی تغییراتی در گفتار، هیجانات، اخلاق و رفتار افراد ایجاد می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه افسردگی یکی از اختلالات شایع بیماری های اعصاب و روان است، ادامه داد: خودکشی یکی از علل شایع بروز بیماری افسردگی در افراد است اما این طور نیست که تمامی افراد افسرده اقدام به خودکشی کنند.

نظری درباره علائم بیماران افسرده اظهار کرد: اغلب افراد افسرده افرادی غمگین هستند، از مواردی که در گذشته لذت می بردند دیگر لذت نخواهند برد، شب ها نمی خوابند، حوصله انجام کار ندارند، به خودکشی فکر می کنند و فراموشی دارند. افسردگی در خانم ها بیشتر از مردها و در افراد مجرد بیشتر از افراد متاهل بروز پیدا می کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: افراد سالمند در معرض بیماری افسردگی قرار دارند اما بیشتر اوقات مورد غفلت واقع شده و به پزشک مراجعه نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که برای درمان بیماران افسرده وجود دارد این است که این بیماران به پزشک مراجعه نمی کنند و این امر سبب می شود تا مشکلات آنها چندین برابر شود.

نظری گفت: اصلاح شیوه های زندگی، داشتن رژیم های غذایی مناسب و ورزش کردن از جمله عواملی است که سبب می شود تا حدودی از بروز این بیماری پیش گیری شود.