۰ نفر

با آجیل به جنگ بیماری‌ها بروید

۲۰ آذر ۱۳۹۵، ۲۳:۴۰
کد خبر: 163482
با آجیل به جنگ بیماری‌ها بروید

مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند.

نتایج مطالعه ای جدید نشان داده است که مصرف یک مشت از مغزهای خوراکی خطر ابتلا به دیابت را به میزان 40 درصد کاهش می دهد. مغزهای خوراکی، چه بادام، گردو یا پسته از فواید سلامت بسیاری برخوردار هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، مطالعه ای که در نشریه BMC Medicine منتشر شده است، نشان می دهد که مغزهای خوراکی خطر ابتلا به انواع مختلفی از بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت، و حتی سرطان را کاهش می دهند. این مطالعه، توسط تیمی بین المللی از پژوهشگران و با بررسی 29 مطالعه ای که پیش از این درباره فواید سلامت مغزهای خوراکی صورت گرفته و از آثار مثبت آنها بر بدن انسان حکایت داشته اند، انجام شده است.

طی این مطالعه داده های بیش از 800 هزار نفر را تجزیه و تحلیل شده و مشخص شد، افرادی که حداقل یک مشت یا 20 گرم از هر نوع مغز خوراکی را مصرف کرده 30 درصد احتمال کمتری داشته است به بیماری قلبی مبتلا شوند، در شرایطی که یک مشت از مغزهای خوراکی احتمال ابتلا به سرطان را در سوژه ها به میزان 15 درصد کاهش داده است. درباره دیابت نیز میزان خطر ابتلا به این بیماری نزدیک به 40 درصد کاهش یافت. همچنین، این مطالعه نشان داد که مصرف مغزهای خوراکی خطر مرگ زودرس را به میزان 22 درصد کاهش می دهد.

به گفته پروفسور داگفین اون، یکی از مولفان مطالعه، تمامی انواع مغزهای خوراکی درختی از جمله بادام زمینی، سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و چربی های غیر اشباع چند پیوندی هستند که در پیشگیری از بیماری قلبی عروقی و کاهش سطوح کلسترول نقش دارند.

برخی از مغزهای خوراکی، به ویژه گردو و گردو آمریکایی، سرشار از آنتی اکسیدان ها هستند که با استرس اکسیداتیو مقابله کرده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. اگرچه مغزهای خوراکی از محتوای چربی بالایی برخوردار هستند، اما چربی های سالم را شامل شده و سرشار از فیبر و پروتئین نیز هستند و بر همین اساس، برخی شواهد نشان می دهند که مغزهای خوراکی خطر چاقی را در طول زمان کاهش می دهند.

در کنار کاهش خطر ابتلا به بیماری، مغزهای خوراکی منبع خوبی برای کسب انرژی هستند زیرا از محتوای پروتئین، ویتامین، و چربی های سالم بهره می برند که با احساس خستگی مبارزه می کنند.