۰ نفر

۵ راهکار ساده برای حذف شکر از وعده‌های غذایی

۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۹:۰۷
کد خبر: 159031
۵ راهکار ساده برای حذف شکر از وعده‌های غذایی

افراد چاق تمایل بیشتری برای مصرف خامه، شکلات، شیرینی و انواع کیک‌ها دارند و این به دلیل ترشح نوعی هورمون در افراد سنگین‌وزن است.

تحقیقات 2016 دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده مردم جامعه به مصرف شیرینی‌ها و انواع شکلات روی خوش نشان می‌دهند و صرف نظر کردن از خوردن آنها بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، این مطالعات که روی 2000 مرد و زن به طور مساوی انجام شد، محققان را به این نتیجه رساند که افراد چاق تمایل بیشتری برای مصرف خامه، شکلات، شیرینی و انواع کیک‌ها دارند.  دلیل آن نیز ترشح نوعی هورمون در افراد سنگین‌وزن می‌باشد.

بدین منظور دانشمندان و متخصصان تغذیه 5 راهکار را برای حذف قند از برنامه غذایی روزانه پیشنهاد می‌کنند که در زیر مشاهده می‌کنید:‌

1. کنترل از کودکی

بهترین راه این است که پدر و مادر از کودکی فرزندشان را به خوردن شیرینی‌جات عادت ندهند و با محدود کردن مصرف آبنبات این آموزش را شروع کنند.

2. خارج کردن مواد قندی از آشپزخانه

برای اینکه جلوی وسوسه خوردن کیک و شیرینی را بگیرید، بهتر است فکر، ذهن، خانه، آشپزخانه، اتاق و میز کارتان را عاری از هر شکلاتی کنید. تمام مواد قندی‌ای که در خانه دارید را خارج کنید تا به ذهن خودتان نیز آرامش هدیه دهید.

3. مطالعه برچسب مواد غذایی

هر مواد غذایی جدیدی می‌خرید، برچسب آن را به دقت مطالعه کنید تا از قند پنهان خوراکی‌ها آگاه شوید و آن را نیز جزء قند روزانه‌ای که مصرف می‌کنید به حساب آورید.

4. در جریان قرار دادن خانواده، دوستان و همکاران

برای اینکه وسوسه خوردن شیرینی و شکلات را بتوانید کنترل کنید، بهتر است به خانواده، دوستان و هم‌کارانتان از برنامه غذایی خود توضیح دهید و آنها را نیز ترغیب به رعایت مصرف مواد قندی کنید.

5. مصرف پروتئین و چربی‌های سالم در هر وعده غذایی

پروتئین و چربی سالم برای حفظ تعادل سطح قند خون می باشد. آنها انرژی شما را در سطح خوبی نگه می‌دارند و مانع هوس مواد قندی می‌شوند. خوردن گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل و دانه، سویا، آووکادو، روغن سرد فشرده، لوبیا و حبوبات، ماست طبیعی، تخم مرغ و آجیل به روند تغذیه سالم شما کمک می‌کند.