۰ نفر

۱۵ پیشنهاد شغلی برای زنان با درآمد مناسب

۱۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۶
کد خبر: 673395
۱۵ پیشنهاد شغلی برای زنان با درآمد مناسب

اگر به دنبال راه اندازی کسب و کاری هستید و می خواهید کارآفرینی کنید، راهی که برای رسیدن به موفقیت وجود دارد، انتخاب ایده های تجاری مناسب است.

شغل های پردرآمد برای خانم های ایرانی

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این مقاله به ایده های بسیار جالب و بهترین مشاغل برای خانم ها اشاره کرده ایم که شما به عنوان فردی که جویای کار هستید می توانید این ایده را برای خودتان انتخاب کنید.

بی شک، ایده شغل برای زنان یک قدم بزرگ محسوب می شود. حتی بزرگ ترین کار آفرینان هم در هنگام تصمیم گیری درباره انتخاب ایده کسب و کار خود به مشکل برمی خورند و این فرآیند زمانگیر خواهد بود. اما نباید از این بابت نگران باشید!

قبل از تصمیم گیری و خواندن مقاله، اول به سئوالات زیر جواب دهید:

هدفتان از برپایی این کسب و کار چیست؟

به چه چیزی علاقه دارید؟

چه استعدادها و نقاط ضعفی دارید؟

دوست دارید چه چیزهایی یاد بگیرید؟

روزانه چند ساعت زمان آزاد دارید؟

پردرآمد ترین ایده کسب و کار زنان و بهترین مشاغل برای خانم ها

ایده هایی که در اینجا به آن ها اشاره می شود، برترین ایده های مخصوص خانم هاست:

زنان شاغل

1- کسب و کار پوشاک

کسب و کار پوشاک در حال به دست آوردن جایگاهی در میان خانم هاست. تنها با سرمایه گذاری اندکی بسیاری از خانم ها می توانند کسب و کار خود را در خانه به راه بیندازند. حتی بعضی از خانم های خلاق برند مخصوص خود را تولید می کنند.

در صنعت پوشاک، موقعیت های شغلی بسیار زیادی قرار گرفته است. می توانید کار خود را از مغازه لباس فروشی آغاز کنید تا با توجه به میزان سرمایه ای که دارید، برند پوشاک مخصوص خودتان را تولید کنید.

2- کسب و کار محصولات غذایی

یکی از بهترین ایده های کسب و کار برای خانم ها، کسب و کار محصولات غذایی است. اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که به آشپزی علاقه دارند، هیچ کسی نمی تواند مانع از این شود که در این حوزه به یک کار آفرین تبدیل شوید.

تمام آنچه برای رسیدن به این خواسته تان نیاز دارید، مکانی برای پخت غذا و سرو آن است؛ البته اگر در برنامه ریزی تان قصد ندارید که از خدمات اپلیکیشن های غذا استفاده کنید. هر چیزی که فکر می کنید در منطقه تان تقاضا زیادی دارد را می توانید بپزید.

چند مورد از ایده هایی که در این حوزه وجود دارند و باید آن ها را بررسی کنید عبارتند از:

کامیون، کیوسک و گاری های پخت و حمل غذا که به واسطه قابلیت تحرک و منو قابل تشخیص، به شهرت رسیده اند.

مشتریانی که به دنبال مواد مغذی هستند، غذاهای تازه و بومی منطقه با میزان چربی کم را ترجیح می دهند.

اغلب خانواده ها برای صرف شام بیرون می روند و می توانید چیزی تهیه کنید که برای کودکانشان مناسب باشد.

3- طراحی گرافیک

یکی از بهترین مشاغل برای خانم ها طراحیست. امروزه در تمام شرکت ها به یک طراح گرافیک نیاز است و به همین دلیل است که همیشه جایگاهی مناسب برای طراحان خلاق گرافیک وجود دارد.

قسمت بهتر ماجرا این است که اگر نخواهید برای شخص دیگری مشغول به کار شوید، می توانید طراحی گرافیک را به صورت آزاد برای خود آغاز کنید و هر چقدر که دوست دارید، کار کنید.

برای موفقیت در این کار لازم است که یک مجموعه کامل از نمونه کارهایتان آماده کنید و به اندازه ای به شهرت برسید که بتوانید پروژه های بزرگی را به دست بگیرید. بی شک برای رسیدن به این هدف باید یک ذهن خلاق داشته باشید. طراحی گرافیک یکی از برترین ایده های کسب و کار در منزل برای مادران به حساب می آید.

سئوال اینجاست که چگونه کار خود را آغاز کنید؟

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و می خواهید طراحی گرافیک را بیاموزید، باید کتاب های مناسب این رشته را تهیه کنید .

همین طور می توانید به سایت های مختلف درباره این مبحث مراجعه کرده و ویدئوهای جلسات طراحی گرافیک را مشاهده کنید.

این کتاب ها و این سایت همگی به شما درباره این کار و چگونگی تهیه یک مجموعه کمک می کنند؛ اما باید بدانید که از کجا می توانید پروژه به دست آورید.

می توانید همین الان در سایت ها یا استارآپ های دورکاری عضو شوید و کار خود را آغاز کنید

4- کسب و کار بافندگی

اگر شما هم جزو خانم هایی هستید که به بافندگی، طراحی یا اجرا دگرگونی علاقه دارید، شروع به انجام کسب و کار بافندگی ایده ای مناسب برای تان است. با توجه به استعدادهایی که دارید، باید پروژه های مختلفی را قبول کنید؛ مثلا: دوخت لباس، طراحی لباس، قلاب بافی و تعمیر لباس و پوشاک.

اگر تازه وارد هستید و در این زمینه هیچ اطلاعی ندارید، ابتدا شروع به یادگیری مهارت های لازم کنید، سپس تجربه کسب کنید و کسب و کار خود را مشهور کنید. اگر کارتان خوب باشد و هزینه ای معقول دریافت کنید، می بینید که هر ماه مشتریان تان به مرور بیشتر می شوند.

سعی کنید با توجه به مد و فشن و حرفه های بافندگی جلو بروید؛ با این کار می توانید با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آن ها را به مشتریان خرسند و خوشحال تبدیل کنید.

5- عکاسی

به عکاسی علاقه ای دارید؟ شاید در خانواده این شما باشید که از همه عکس می گیرد؛ اما تا به امروز به این فکر نکرده اید که از این کار می توان پول دربیاورید؟ باور داشته باشید که اگر به خوبی از هنر عکاسی سر در بیاورید، پول خوبی به جیب خواهید زد.

برای شروع، یک دوربین خریداری کنید که کیفیت عکس برداری خوب و عملکرد عالی ای داشته باشد.

وقتی که وارد این کار می شوید، باید مجموعه ای از کارهای خود داشته باشید. در ابتدا، از مشتریان بومی شروع کنید که از شما می خواهند تا در عروسی ها، جشن ها، مهمانی ها و دیگر مراسم های خاص در عکاسی به آن ها کمک کنید.

از رسانه های اجتمایی کمک بگیرید تا خدمات عکاسی تان به گوش افراد بیشتری برسد. یک پیج برای خود در فیس بوک و اینستاگرام باز کنید و تصاویر باکیفیت بالایی که با دوربین می گیرید را در آن ها قرار دهید.

می توانید این کارها را هم انجام دهید:

برای اداره های املاک و مستغلات شروع به کار کنید؛ این اداره ها به دنبال عکسانی هستند تا عکس های خانه های جدیدشان را در سایت های خود قرار دهند.

عکس هایی که می گیرید را برای نشریات مختلف ارسال کنید.

تصاویر خود را در برخی از سایت های آنلاین عکس برداری قرار دهید و بابت آن پول دریافت کنید.

6- طراحی داخلی

اگر فکر می کنید به اندازه کافی خلاق هستید و به انجام طراحی داخل خانه ها علاقه دارید، طراحی داخلی خانه یک ایده پر سود برای راه اندازه کسب و کار می باشد.

در این حرفه باید همان طور که مشتری می خواهد، رنگ ها، پارچه ها، وسایل خانه و چراغ ها را انتخاب کنید و در هم کنار قرار دهید. بیشتر مشتریان تان صاحبان خانه و املاک تجاری یا مسکونی هستند.

البته باید بگوییم که در قسمت موسسات، هتل ها، رستوران ها و ادرات هم به خدمات طراحی نیاز دارند.

بهتر است که یک دفتر در یک منطقه از شهر برای خود دایر کنید که بتوانید رودررو با مشتریان تان صحبت کرده و یک نمونه از پارچه ها و کارهایی که می توانید انجام دهید را به آن ها نشان دهید.

7- آموزش یوگا

یکی دیگر از بهترین مشاغل برای خانم ها آموزش یوگا است! بسیاری از افراد می خواهند با انجام یوگا، سلامت خود را حفظ کنند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و در عین حال از این هنر سر در می آورید، می توانید شروع به آموزش این هنر کرده و پول در آورید.

برای این کار نیازی نیست که حتما یک استودیو و باشگاه داشته باشید؛ بلکه می توانید در خانه تان هم شروع به کار کنید.

آموزش یوگا ایده های مناسب برای خانم های خانه دار است که می خواهند کسب و کاری برای خود به راه بیندازند. با این کار نه تنها پول در می آورید، بلکه می توانید با انجام دادن کاری سالم خود را مشغول کنید.

به این مورد توجه کنید که در ابتدای مسیر پول زیادی به دست نخواهید آورید و فقط مشتریان به شما پول می دهند؛ اما به محض این که تعداد مشتریان تان زیاد شود، می توانید ضمانت و حمایت هایی هم دریافت کنید.

8- وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی در حقیقت به معنای پول درآوردن از تبلیغات و برنامه های پرسود است. وبلاگ نویسی مناسب ترین ایده برای خانم ها در خانه است. قسمت خوب این حوزه این است که ساعت کاری انعطاف پذیری دارد و هر چقدر که بخواهید می توانید کار کنید.

بسیاری از خانم ها که در خانه این کار را انجام می دهند و درآمد خوبی کسب می کند. شما هم می توانید به این درآمد برسید؛ اما سئوال اینجاست که از کجا باید شروع کنید؟

تمام کاری که باید انجام دهید، ساخت یک وب سایت و نوشتن مطالبی درباره هر چیزی است که دوست دارید. وقتی که بتوانید میزان بازدید ماهانه تان را به اندازه کافی برسانید، درآمدتان آغاز می شود.

بی شک برای رسیدن به درآمد در این حوزه باید صبور باشید؛ زیرا زمان بر خواهد بود. اگر در حال حاضر از این کار چیزی نمی دانید، باید اطلاعات جدید زیادی به دست آورید.

پس اول یک برنامه خوب تنظیم کنید و سپس وارد این حوزه شوید.

9- مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی

اگر به دنبال کسب و کاری با درآمد هستید، مراقبت و نگهداری از حیوانات خانگی گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود. در این کار باید به حیوانات رسیدگی کنید، به آن ها غذا دهید و با آن ها قدم بزنید.

همین طور می توانید غذای سگ یا دیگر حیوانات خانگی بفروشید و خدماتی مثل آموزش و تمیز کردن آن ها را هم ارائه دهید.

شاید از آن دسته افرادی باشید که به حیوانات خانگی علاقه دارند؛ اما باید بدانید که در این حوزه باید سخت کوش باشید! باید به حدی کارتان خوب باشد که مشتریان جدیدی به دست بیاورید.

اگر در این زمینه به اندازه کافی تجربه ندارید، می توانید با کسب و کارهای فعلی در حوزه صنایع حیوانات در ارتباط باشید. برای شروع این کار به مبلغ زیادی نیاز ندارید؛ اما احتمالا پیدا کردن اولین مشتری کاری سخت خواهد بود.

10- کسب و کار آشپزی در خانه

تا به حال به این فکر کرده اید که آموزش آشپزی انجام دهید؟ بهتر است همین الان به این کار فکر کنید. این حوزه راهی خوب برای کسب درآمد و آشنا شدن با افراد جدید است.

این کار در میان آسان ترین کسب و کارهای خانگی برای خانم های خانه دار قرار دارد. ابتدا مواد اولیه مورد نیاز و لوازم آشپزی را خریداری کنید و در عین حال با انجام تبلیغات سعی کنید تا نظر افراد را جلب کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، ضبط جلسات آموزشی تان و بارگذاری آن ها بر روی یوتیوب است. با این کار، شاگردانی خواهید داشت و پول خوبی به جیب خواهید زد.

11- برنامه ریزی عروسی ها

برنامه ریزی مراسم عروسی یکی از حرفه های محبوب و هیجان انگیز است؛ اما برای موفقیت در این حوزه، باید به اندازه کافی باتجربه باشید و همین طور سرمایه خوبی برای آغاز کار داشته باشید.

بنابراین اگر دوست دارید مراسم عروسی را برنامه ریزی کنید و تدارک ببینید، اول باید با یک کمپانی کترینگ شروع به همکاری کنید تا تجارب لازم را به دست بیاورید.

به محض این که تجربه کافی به دست آوردید، می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. برای این کار به چند کارمند نیاز خواهید داشت.

هر کدام از مراسم های عروسی پروتکل و سنت های متفاوتی دارند که شما و اعضای تیم تان باید آن ها را انجام دهید و محدودیت زمانی را هم رعایت کنید.

به محض این که چندین کار موفق در این زمینه انجام دادید، می توانید تدارک و برنامه ریزی مناسب های بیشتری را بر عهده بگیرید.

نمونه کارهای تان را در فضای مجازی قرار دهید تا مشتریان بیشتری به دست بیاورید.

12- ساخت صابون

اگر به فکر تولید یک محصول در مقیاس بزرگ هستید، ساخت صابون و محصولات مربوط به آن گزینه ای مناسب برای تان محسوب می شود. کار شما این است که صابون ها را براساس هر کدام از فرمول ها تهیه کنید.

به محض این که محصولات برای ارسال به بازار آماده شدند، نوبت به کار بازاریابی و فروش می رسد. آگهی های تبلیغاتی خود را در تلویزیون، روزنامه و رسانه های اجتمایی به اشتراک بگذارید.

می توانید از راهکارهای قدیمی و سنتی هم بهره ببرید: مثل پخش بنر، آگهی روی کاغذهای کوچک و کمپین های مختلف.

محصولاتی که تولید می کنید باید در مغازه های لوازم آرایشی و بهداشتی، باشگاه های ورزشی مجهز به سونا و استخر، بوتیک ها، مغازات تبلیغاتی و فروشگاه های عمده فروشی موجود باشد.

بهترین راه این است که مشتریان از شما خرید کنند و اگر کیفیت صابونی که تولید کرده اید خوب و قابل قبول باشد، به زودی می بینید که مشتریان وفاداری برای خود جمع کرده اید.

13- بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی ایده ای مناسب برای راه اندازی کسب و کار در خانه به شمار می آید که از زیرمجموعه های وبلاگ نویسی است. همچنین در این حوزه باید محصولات دیگر را به فروش برسانید و از آن ها پورسانت دریافت کنید.

می توانید به عنوان یک بازاریاب مشارکتی شروع به وبلاگ نویسی کنید و پول خوبی به دست آورید. اگر یک وبلاگ یا چنلی در یوتیوب دارید، می توانید خرید بعضی از محصولات را به بازدیدکنندگان پیشنهاد دهید.

اگر مخاطبان این کالاها را خریداری کنند، فروشنده پول را به جیب می زند.

اما از آن جایی که این محصول به خاطر شما به فروش رسیده، صاحب کالا به شما یک پورسانت می دهد و به این صورت می توانید بازاریابی مشارکتی یا پورسانتی را انجام دهید.

اگر فکر می کنید که نویسنده خوبی هستید یا در یوتیوب به خوبی شناخته شده اید، انجام این کار برای تان سخت نخواهد بود.

14- مشاور زندگی

دوست دارید به مردم کمک کنید؟ اگر جواب تان بله است، احتمالا دوست دارید که یک مربی زندگی شوید.

در این شغل می توانید درآمد خوبی به دست بیاورید که به نوع مشاوره تان بستگی دارد (این که گروهی یا تکی مشاوره دهید).

فردی به نام ناتالی بیکن یک مربی زندگی است و درآمدی که از این راه به دست می آورد، هفت رقمی است؛ شما هم می توانید؛ اما اول باید بازاریابی انجام دهید.

اگر تازه وارد این حوزه شده اید و به دنبال منابع مفید و سودمند هستید، شدیدا توصیه می کنیم که در کلاس های «آموزش مهارت های مربی گری» شرکت کنید.

15- آموزش یا معلم خصوصی

آموزش یکی دیگر از ایده های کسب و کار در خانه برای خانم هاست. برای انجام این کار می توانید یک اتاق کرایه کنید و به دانش آموزان آموزش دهید یا این که موسسات خانگی را انتخاب کنید.

اگر در خانه به گروهی از دانش آموزان آموزش دهید، بهای کمتری دریافت می کنید و باید چندین دانش آموز را پیدا کنید که با آموزش دادن به آن ها مبلغ دریافتی تان بیشتر شود.

از طرف دیگر، اگر موسسات خانگی را انتخاب کنید، بهای بیشتری دریافت می کنید و تنها با تدریس به چند دانش آموز پول خوبی به دست می آورید.

یک گزینه دیگر هم وجود دارد که می توانید آن را بررسی کنید:تدریس آنلاین. تدریس آنلاین یکی از ایده های پر سود در کسب و کار است و بسیاری از معلمان در حال روی آوردن به این روش به جای روش های سنتی هستند.

برخلاف موسسات خانگی، راه اندازی آموزش های آنلاین کار آسانی است و برای شروع می توانید به وب سایت های مشهوری مراجعه کنید.