۰ نفر

دنباله «شیرشاه» ساخته می‌شود +عکس

۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۱۳
کد خبر: 471174
دنباله «شیرشاه» ساخته می‌شود +عکس

«بری جنکینز» خالق فیلم های موفق «مهتاب» و «اگر خیابان بیل می توانست حرف بزند»، کارگردانی فیلم سینمایی «شیرشاه» را بر اساس نسخه محبوب انیمیشنی برعهده گرفت.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سومین دنباله «شیرشاه» به کارگردانی «بری جنکینز» ساخته می شود.

جنکینز در مورد انتخابش برای بازسازی این انیمیشن محبوب گفت: در طول دهه ۹۰، من با این شخصیت های «شیرشاه» زندگی می کردم و به خواهرم کمک کردم تا دو پسر کوچکش را بزرگ کند. داشتن فرصتی برای همکاری با دیزنی برای روایت این داستان باشکوه از دوستی، عشق و همدلی در روح محلی آفریقا رویایی است که به حقیقت می پیوندد.

این فیلم البته دنباله فیلم بازسازی «فوتورئالیست» شیرشاه سال ۲۰۱۹ است تا نسخه انیمیشنی سال ۱۹۹۴. نسخه سال گذشته میلادی را «جان فاورو» کارگردانی کرد و به موفقیتی چشمگیر دست یافت و توانست در گیشه جهانی نیز یک و نیم میلیارد دلار فروش داشته باشد.

دیزنی تاریخ انتشار این دنباله را اعلام نکرده است. با وجود شرایط بغرنج بیماری کووید ۱۹ و برنامه کاری فشرده و متراکم آقای جنکینز، حتی تاریخ آغاز تولید جلوه های سنگین بصری فیلم نیز مشخص نیست.

13990710000018_Test_PhotoN

منابع می گویند که فیلم جدید تا حدی به سال های اولیه «موفاسا» سلطان، پدر «سیمبا» که مرگ او جنبه احساسی فیلم اول و بازسازی آن را شکل داد، خواهد پرداخت.

«جف ناتانسون»، نویسنده فیلمنامه فیلم سال ۲۰۱۹، نویسندگی این دنباله «شیرشاه» را نیز عهده دار است.

برای این فیلم نیز صداپیشگان از چهره های معروف مارکت هنری آمریکا و جهان که در نسخه سال ۲۰۱۹ حضور داشتند، همکاری می کنند. «دونالد گلاور» شخصیت «سیمبا»، «بیانسه نولِز کارتر» در نقش «نالا»، «بیلی آیشنر» و «سِت روگن» به جای «تیمون» و «پومبا» و «جیمز ارل جونز» به جای شخصیت «موفاسا» صداپیشگی خواهند کرد.

کمپانی دیزنی پیش از این نیز انیمیشن های معروف خود چون «علاءالدین» «دیو و دلبر» «مولان» و «دامبو» را بازسازی کرده است.

شیرشاه (The Lion King) انیمیشنی حماسی و موزیکال محصول سال ۱۹۹۴ شرکت والت دیزنی است. موسیقی این اثر توسط آهنگساز معروف «التون جان» ساخته و شعر آن توسط «تیم رایس» سروده شده و تنظیم آن توسط «هانس زیمر» آهنگساز اسطوره ای فیلم و دارنده اسکار انجام شده ‌است. این فیلم برندهٔ جایزهٔ اسکار «بهترین موسیقی متن» و «بهترین ترانهٔ اورجینال» شده است.

13990710000003_Test_NewPhotoFree

از این اثر دو دنبالهٔ دیگر به نام‌های «شیرشاه ۲: پادشاهی سیمبا» و «شیرشاه ۳: (یا شیرشاه یک و نیم)» ساخته شد. در سال ۲۰۱۲ این فیلم به صورت سه‌بعدی دوباره در جهان اکران شد و باز هم به فروش بالایی دست یافت.

این فیلم از نگاه انجمن فیلم آمریکا، یکی از ۱۰ فیلم انیمیشن برتر جهان است.

بازسازی لایو اکشن این انیمیشن تحت عنوان «شیرشاه» به کارگردانی «جان فاورو» در سال ۲۰۱۹ اکران شد.

مجموعه نمایش هملت اثر شکسپیر، داستان‌های یوسف و موسی در انجیل و کارتون بامبی (والت دیزنی ۱۹۴۲) بر روی این انیمیشن دوبعدی اثراتی داشته‌اند.

داستان این اثر، برگرفته از چندین اثر هنری معروف از قصه‌های کهن گرفته تا نمایشنامه‌های ویلیام شکسپیر است. شیری به نام «اسکار» که در صدد پادشاهی جنگل است (که این سمت به برادرش موفاسا رسیده و در آینده به پسر موفاسا، سیمبا می‌رسد) از برادرش که شاه و برادرزاده اش که جانشین موفاست کینه به دل گرفته و در صدد تصاحب قدرت اوست. اسکار، موفاسا را می‌کشد و برادرزاده‌اش سیمبا را با مقصر جلوه دادن در قتل شاه، فراری می‌دهد. سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد. و جنگل را از دست اسکار و کفتارها که هم پیمانان اسکار هستند، نجات دهد.

«شیرشاه» در ابتدا، در هنگام تولید، «پادشاه جنگل» نام گرفته بود. همانند فیلم «بمبئی»، انیماتورها زندگی و حیات طبیعی حیوانات را مطالعه کردند و برخی از تهیه‌کننده‌ها به آفریقا رفتند تا بعضی نماهای و جلوه‌های طبیعی که قرار بود در فیلم نشان داده شود را از نزدیک ببینند.

با بهره‌گیری بسیار از کامپیوتر، سازندگان فیلم توانستند اثرشان را به شیوه ها و شکل‌های جدیدی نشان بدهند. یکی از موارد معروف این بهره‌گیری، صحنهٔ رام کردن گاوهای وحشی است که در آن از جلوه‌های سه بعدی زیادی استفاده شد.

این اثر بر اساس مجموعهٔ «کیمبا شاه سفید» اثر «اسامو تزوکا» در دههٔ ۶۰ ساخته شده ‌است. هر چند صاحبان اثر به این مسئله اذعان نمی‌کنند و این فرضیه را رد می‌کنند. هر چند صاحبان اثر «شیرشاه» اعتراف می‌کنند که مجموعه نمایش «هملت» اثر شکسپیر و داستان‌های یوسف و موسی در انجیل و کارتون بامبی (والت دیزنی ۱۹۴۲) اثرهایی بر روی این انیمیشن دوبعدی داشته‌اند.

این فیلم هم‌زمان با فیلم «پوکاهانتس» در شرکت دیزنی ساخته می‌شد و بسیاری از سازندگان و کارمندان شرکت فکر می‌کردند باید بهای بیشتری به فیلم «پوکاهانتس» داد زیرا از نظر موقعیتی اهمیت بیشتری داشت. هر چند با ورود هر دو به بازار فیلم، «شیرشاه» بازتاب‌های مثبت بسیار زیادتری نسبت به فیلم «پوکاهانتس» داشت.