۰ نفر

رابطه زناشویی‌تان را با این کارها خراب نکنید!

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۱۲
کد خبر: 414256
رابطه زناشویی‌تان را با این کارها خراب نکنید!

یک رابطه می‌تواند به‌تدریج توسط خود ما مخرب و خسته‌کننده شود؛ از کارهایی که می‌کنیم و حرف‌هایی که می‌زنیم تا کارهایی که نمی‌کنیم وحرف‌هایی که نمی‌زنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  این رفتارها به‌سادگی می‌تواند رابطه ما را سرد و خسته‌کننده کند. پذیرفتن اینکه ما کارهای غلطی انجام می‌دهیم و به کسانی که دوستشان داریم، آسیب می‌زنیم، سخت و دشوار است. همه این راه‌ها باعث رنج ما و شریک زندگی‌مان می‌شود. این موارد که در ادامه می‌آوریم موجب ناامیدی و عصبانیت ما می‌شوند. می‌توانید قبل از ادامه چنین رابطه مخربی، بیشتر تأمل کنید و عوامل خراب‌کردن یک رابطه را شناسایی کنید. این را بدانید که شریک زندگی شما، دشمنتان نیست که بخواهید او را شکست بدهید. همواره اصرار نکنید که حرف شما درست است و به این موضوع دقت کنید. این را بدانید که اهانت کردن به همسرتان می‌تواند داستان زندگی‌تان را غم‌انگیز کند، مخصوصا اینکه همراه با فریاد کشیدن بر سر طرف مقابلتان همراه باشد. از طرف دیگر، عادت به دروغ گفتن مانند بمبی است که وسط زندگی مشترک منفجر می‌شود و گاهی اثرات مخرب آن برای مدت‌ها در زندگی مشترکتان سایه می‌افکند و یکی از طرفین ممکن است از سلاح طلاق برای پاسخ دادن به این عادت شما استفاده کند. از سوی دیگر، وقتی شریک زندگی شما نیازدارد که پیگیری بحث یا موضوعی را به زمان دیگری موکول کنید، اما سماجت می‌کنید و می‌خواهید بحث را ادامه بدهید، می‌توانید به آتش خشم او دامن زده و کاری کنید که رفتارهای تندی از طرف مقابل سر بزند که خوشایندتان نخواهد بود.

تلفن همراه و روزهای خاص زندگی 

نمی‌توانید زمانی که برای تلفن هوشمند خودتان می‌گذارید را مدیریت کنید. این مسئله را جدی بگیرید و تلاش کنید بین دنیای مجازی و واقعی فاصله بگذارید و به‌گونه‌ای رفتار کنید که وقت بیشتری صرف بودن با همسرتان و شنیدن نظرات او داشته باشید. با این کار، همسرتان احساس می‌کند که برای شما اهمیت و ارزش روز اول را دارد و از این حس، احساس رضایت می‌کند. از سوی دیگر، هیچ‌وقت روزهای خاص در زندگی مشترکتان را از یاد نبرید. فراموش‌کردن بزرگداشت روزهای تولد، روز مادر، روز پدر و سالگردهای ازدواج خطایی نابخشودنی است. اگر وضعیت اقتصادی خانواده در خطر باشد، همین که با خلاقیت به شریک زندگی خود نشان دهیم که این تاریخ را از یاد نبرده‌ایم، باعث رد و بدل شدن احساسات بین ما می‌شود.

همه‌‌چیز به شما بستگی دارد

اینکه رابطه‌ای را با رفتار خودمان به دره نزدیک کنیم، آنقدر آرام‌آرام اتفاق می‌افتد که حتی متوجه آن نمی‌شویم. وقتی به رفتار خودمان نگاه کنیم و آن را ارزیابی کنیم، شانس بزرگی برای تغییر داریم. این شناسایی، نقطه عطفی تا زمان رسیدن به الگوهای سالم در روابط پایدار است.