۰ نفر

عنوان سلطنتی مگان مارکل گرفته شد +عکس

۲۹ دی ۱۳۹۸، ۰:۲۸
کد خبر: 410633
عنوان سلطنتی مگان مارکل گرفته شد +عکس

پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام ملکه با کناره‌گیری پرنس هری و همسرش مگان از وظایف سلطنتی موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، هفته گذشته پرنس هری و همسرش مگان (زوج سلطنتی ساسکس) اعلام کردند قصد کناره‌گیری از عناوین و وظایف سلطنتی را دارند.

17

پس از آن جلسه‌ای بین اعضای خانواده سلطنتی انگلیس برای بررسی تصمیم پرنس هری و مگان مارکل برگزار شد و ملکه انگلیس بیانیه‌ای درباره درخواست پرنس هری و مگان صادر کرد.

با گذشته چند روز ملکه انگیس بیانیه‌ای جدید صادر و ضمن تشکر از فعالیت‌های چند سال اخیر پرنس هری و مگان مارکل با درخواست این زوج برای کناره‌گیری از وظایف سلطنتی موافقت کرده و اعلام کرد عنوان سلطنتی والاحضرت (HRH) از این زوج سلب خواهد شد.

16

بیانیه جدید ملکه الیزابت در خصوص درخواست پرنس هری و مگان مارکل، زوج ساسکس به شرح زیر است:

"پس از ماه ها صحبت و گفت و گوهای اخیر، من خوشنودم که ما با هم یک راه حمایت گر و راه گشا برای نوه ام و خانواده اش پیدا کردیم. هری، مگان و آرچی برای همیشه اعضای بسیار دوست داشتنی خانواده من خواهند بود. من چالش هایی که آنها طی دو سال اخیر با آن مواجه بودند را می شناسم و از خواسته آن ها که یک زندگی مستقل تر است حمایت می کنم. من می خواهم از آن ها بابت کارهایی که در این کشور و کشورهای مشترک المنافع انجام دادند تشکر کنم، مخصوصا افتخار می کنم که مگان به سرعت یکی از اعضای خانواده ی ما شد. این امید همه ی خانواده من است که توافق نامه امروز به آنها اجازه دهد زندگی شاد و صلح آمیزی بسازند."

18

پس از انتشار این بیانیه توسط ملکه الیزابت، بیانیه ای دیگر توسط کاخ باکینگهام صادر شد:

" دوک و دوشس ساسکس، از علیا حضرت و خانواده سلطنتی برای حمایت از آنان در شروع فصل جدید زندگیشان قدردان هستند. توافق بین اعضای خاندان سلطنتی به این صورت است که هری و مگان از وظایف سلطنتی که شامل ملاقات های ارتشی نیز می شود کناره گیری کنند. آنها دیگر به خاطر وظایف سلطنتی از صندوق عمومی (مالیات) مبلغی دریافت نخواهند کرد. به لطف ملکه ساسکس ها همچنان سرپرستی انجمن ها و خیریه های خصوصی را بر عهده خواهند داشت. در حالی که دیگر به صورت رسمی نماینده ملکه نخواهند بود اما ساسکس ها مشخصا اعلام کرده اند که تمام تلاششان در حمایت از ملکه را انجام خواهند داد. ساسکس ها دیگر از عنوان والاحضرت (HRH) استفاده نخواهند کرد چون آنها دیگر عضو فعال خانواده سلطنتی نیستند. دوک و دوشس ساسکس تمایل دارند گرنت حکمرانی که صرف بازسازی خانه ییلاقی فراگمور شد را بازگردانند هرچند این خانه همچنان خانه انگستان آنها باقی خواهد ماند."

به گزارش اقتصادآنلاین، کاخ باکینگهام در مورد توافق نامه امنیتی جزئیاتی جهت ارائه ندارد و این موضوع به صورت مستقل اعلام خواهد شد که آیا آنها مشمول هزینه نیروی امنیتی خواهند شد یا نه. شرایط جدید از بهار 2020 اجرا می شود.

به نظر می‌رسد این زوج قصد دارند کانادا را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنند. در نظرسنجی‌ها 72 درصد از مردم کانادا با حضور مگان مارکل و پرنس هری در کشورشان مخالف هستند، چرا که  در این صورت هزینه حفاظت از زوج ساسکس برعهده دولت کانادا که یکی از کشورهای مشترک المنافع است خواهد بود.