۰ نفر

آیا توانایی ایجاد رابطه‌ای جدید در زندگی‌تان را دارید؟

۷ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹
کد خبر: 405246
آیا توانایی ایجاد رابطه‌ای جدید در زندگی‌تان را دارید؟

اگر احساس بدبینی، بدگمانی، ناامنی، شکست، اضطراب، خشم، قربانی‌بودن یا مورد سوءاستفاده قرار گرفتن می‌کنید، در بهترین حالت محتاطانه وارد رابطه‌ای جدید خواهید شد. موضوع نگران‌کننده‌ این است که از رابطه بعدی خود انتظار خواهید داشت که همه درد و اندوه‌تان را جبران کند. با این تست خواهید فهمید که برای رابطه جدید آمادگی دارید یا نه.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، بسیاری از افرادی که در جست‌وجوی یک رابطه جدیدند، احساس می‌کنند روحشان زخمی شده است. در روزگار کنونی راه‌های بی‌شماری برای آشنایی با شرکای احتمالی وجود دارد، اما اغلب این راه‌ها نتیجه‌بخش نیستند. با وجود این، مردم همچنان این راه‌ها را امتحان می‌کنند و نگرانی‌هایشان قابل‌ درک است. افراد ممکن است خود را از قبل شکست‌خورده فرض کنند یا برای مقابله با بدبینی‌های خود دچار مشکل شوند. برخی افراد قبل از اینکه احساس مثبت‌نگری خود را به کلی از دست بدهند، شکست‌های فراوانی را تجربه می‌کنند و خود بر این نکته واقفند که احساس بدبینی هیچ جذابیتی ندارد.

بی‌اهمیت بودن توصیه افراد دیگر برای شروع رابطه

هر فردی که در جست‌وجوی رابطه است، دلایل خاص خود را برای مجرد ماندن در شرایط کنونی دارد. این دلایل فردی است که مشخص می‌کند شخص چقدر انرژی برای ریسک کردن و آشنایی با فرد جدید خواهد داشت. هیچ‌کس نمی‌تواند به دیگری بگوید که چه زمانی باید مجدداً فرایند آشنا شدن با فردی جدید را شروع کند، چه زمانی عقب‌نشینی کند، چه تغییری ایجاد کند یا دفعه بعد چه راهکاری برای آشنایی در پیش بگیرد.

بررسی سناریوهای مختلف مجرد بودن

فرض کنید شما فردی جذاب و همه‌چیزتمام هستید و ناگهان فردی که گمان می‌کنید قصد ارتباط طولانی‌مدت دارد، رابطه‌اش را با شما به هم می‌زند. در چنین حالتی چه حسی خواهید داشت؟ مطمئناً احساس پریشانی، تضاد، تخریب روحیه، اندوه، ناامنی و خشم وجودتان را فرا می‌گیرد. حتی ممکن است دنبال طرف بیفتید تا با جمع‌آوری اطلاعات، دلیل این حرکت ناگهانی او را بیابید و خود را از دیوانه شدن برهانید. یا ممکن است برای پیدا کردن آرامش موقت، سریعاً وارد یک رابطه دیگر شوید. یا حتی ممکن است آن‌قدر تعادل روحی خود را از دست بدهید که دست به رفتارهای خود تخریبی به‌عنوان راهی برای فرار متوسل شوید. یا شرایطی را درنظر بگیرید که باور دارید انتخاب نهایی شریک‌تان به‌عنوان همسرش هستید و در ادامه متوجه شوید که محبوب‌تان با یکی از افراد در روابط قبلی خود، ارتباط برقرار کرده و شما خود را در رقابتی مجدد می‌بینید. شما انرژی و توجه زیادی برای انتخاب آن شخص صرف کرده‌اید و آن‌قدر خسته شده‌اید که حاضرید همانگونه ادامه دهید. در چنین شرایطی برای خروج از رابطه احساس ناتوانی می‌کنید و این فکر که قرار است تمام ماجرا را از نو شروع کنید، شما را وحشت‌زده می‌کند. مسلماً تمایلی به امتحان مجدد شانس خود نداشته و از سوی دیگر به شادی‌ای که از این رابطه دریافت می‌کنید، عادت کرده‌اید. آیا از خیر تعهدی که به آن فرد دارید، می‌گذرید و دوباره مجرد می‌شوید یا دوباره در رابطه عاشقانه دیگری فرو می‌روید؟ شاید آن‌قدر سرخورده باشید که فکر آزمودن شانس آشنایی مجدد با فردی جدید را هم به ذهن‌تان راه ندهید، چرا که فردی که از دستش داده‌اید هنوز در قلب‌تان جای دارد. حالت برعکس را درنظر بگیرید که شما آمادگی متعهد شدن به رابطه‌ای را نداشتید و شریک‌تان این آمادگی را داشته است. شما نمی‌خواستید زیر بار قول تعهدی بروید که نتوانید از پسش بربیایید و از طرفی هم نمی‌خواستید شانس داشتن این رابطه را که شاید در آینده مبدل به رابطه‌ای متعهدانه شود از دست بدهید. به‌رغم اصرار شریک‌تان، شما از ترس تعهد زودرس رابطه را به هم زده و اکنون حسرت از دست دادن رابطه‌ای را می‌خورید که واقعاً مهم بوده است.

چرا وارد رابطه‌های اشتباه می‌شویم؟

اغلب افراد به شکل مداوم، شریک‌های عاطفی مشابهی را انتخاب می‌کنند که هیچ‌کدام مناسب ارتباط با او نیستند. همچنین اکثریت افراد هیچ‌وقت به این نکته دقت نمی‌کنند که چه چیزی برای ارائه به طرف مقابل دارند، همچنین آیا آن چیزهایی را که می‌خواهند مخاطبشان دارد یا نه؟ شاید یک دلیل ادامه رابطه‌ای معیوب آن باشد که در ذهن خود خیال‌پردازی‌هایی انجام می‌دهند که هرگز به واقعیت بدل نمی‌شوند. سپس از ترس روبه‌رو شدن با یأس‌ها و آسیب‌های زیاد سریعاً خود را به زندگی با کسی راضی می‌کنند که قرار نیست خواسته‌های آنها را در طول زمان برآورده کند. قبل از اینکه به‌خودتان شانسی مجدد برای آشنایی با فرد جدیدی بدهید، باید در بهترین حالت روحی خود بوده و با تلاش برای اجتناب از اشتباهات گذشته، انعطاف‌پذیری لازم برای پذیرش این نکته را داشته باشید که قرار نیست رابطه بعدی تاوان آسیب‌های روحی قبلی شما را بپردازد.

لزوم التیام دردها و آسیب‌های روحی قبل از ورود به رابطه جدید

هیچ‌کسی آمادگی لازم برای آشنایی مجدد را ندارد مگر اینکه به اندازه کافی دل‌شکستگی‌های قبلی خود را التیام داده باشد. فرد باید به شکل مناسب در غم رابطه شکست‌خورده خود، سوگواری کرده باشد و درعین‌حال نباید امیدش را برای یافتن عشق جدید از دست بدهد و طالع خود را تیره‌وتار بپندارد. افرادی که همچنان در اندوه خود غرق هستند تا زمانی که به شکلی صادقانه درون خود احساس خوش‌بینی داشته باشند باید صبوری کنند تا بتوانند وارد رابطه‌ای جدید شده و بهترین نتیجه را بگیرند.

اگر هنوز احساس بدبینی، بدگمانی، ناامنی، شکست، اضطراب، خشم، قربانی بودن یا مورد سوءاستفاده قرار گرفتن می‌کنید، در بهترین حالت به شکلی محتاطانه وارد رابطه‌ای جدید خواهید شد. موضوع نگران‌کننده‌تر این است که شما از رابطه بعدی خود این انتظار را خواهید داشت که تمامی درد و اندوهی را که تجربه کرده‌اید جبران کند. در چنین شرایطی شما بسیار حساس و گوش‌به‌زنگ بوده و ممکن است دنبال هر نشانه کوچکی مبنی بر برهم خوردن رابطه باشید و به شکل مداوم از شریک جدیدی که مسئول آنچه بر سر شما آمده، نیست، درخواست اطمینان حاصل کنید.