۰ نفر

محبوب‌ترین اسامی ایرانی در سال‌۹۸ کدامند؟

۲ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۱۷
کد خبر: 404076
محبوب‌ترین اسامی ایرانی در سال‌۹۸ کدامند؟

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پرطرفدارترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش  اقتصادآنلاین ، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعار امسال ما خدمت رسانی هوشمند، شفافیت و کارآمدی است.

او با اشاره به گزارش عملکرد سازمان ثبت احوال طی ۹ ماه گذشته بیان کرد: بیش از ۹۰۸ هزار و ۳۹۷ واقعه ولادت از فروردین سال جاری تا پایان آذر ماه به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص آمار ثبت وفات افزود: ۲۸۸ هزار و ۱۵۲ رویداد فوت نیز در این مدت ثبت شده و میانگین سن مردان و زنان فوت شده به ترتیب ۶۲/۸ و  ۶۷ سال بود.

او گفت؛ امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، محمد طا‌ها و آریا ۱۰ نام برگزیده بین پسران تازه متولد شده بود.

ابوترابی افزود: همچنین ۱۰ نام فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، مرسانا، نارنین زهرا، باران و فاطمه زهرا از نام‌های پرطرفدار در بین دختران بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۴ سال است، اظهار کرد: میانگین سن مادر در اولین فرزند ۲۷/۵ سال بوده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۹ هزار ۶۶۱ مورد دو قلوزایی و ۲۷۳ مورد سه قلو زایی داشتیم که بیشتر آن‌ها در تهران با ۳۳ مورد بود؛ افزود: ۱۰ مورد  هم ۴ قلوزایی ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درخصوص آمار ازدواج و طلاق اظهار کرد: همچنین در این مدت ۴۲۶ هزار و ۹۹ ازدواج و ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ طلاق در پایگاه سازمان ثبت احوال ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه هر سال شاهد افزایش مختصر سن ازدواج هستیم، گفت: میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷/۵ سال و بانوان ۲۳/۴ بود.

ابوترابی افزود: همچنین در ۸ ماه گذشته میانگین سن زنان در طلاق ۳۲/۳ و مردان ۳۷/۲ بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص تغییر نام و نام خانوادگی گفت: ۴۱ هزار و ۳۸ هموطن در خارج و داخل کشور تغییر نام و ۹۹ هزار و ۴۱۸ نفر تغییر نام خانوادگی داده‌اند.

او افزود: همچنین ۱۹ جلسه کمیته مشورتی نام در سال جاری تشکیل دادیم که طی آن ۵۳۶ نام مورد بررسی قرار گرفت و ۴۳۱ نام جدید ثبت شده است.

ابوترابی در خصوص اقدامات انجام شده در بیش از ۲ هزار نقطه پستی و دفاتر پیشخوان گفت: از ابتدای سال برای هزار و ۸۵۲ تبعه غیر ایرانی گواهی ولادت  صادر شده است. همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۰ گواهی فوت برای تبعه غیرایرانی صادر شده است.

او در خصوص کارت ملی‌های هوشمند گفت: ۴۵ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۳۳ نفر کارت‌های هوشمند را دریافت و ۸۸/۸ درصد ثبت نام خود را تکمیل کردند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به وعده چاپخانه دولتی برای تامین ۹ میلیون بدنه کارت ملی هوشمند گفت: از سوی چاپخانه دولتی ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ کارت تحویل سازمان ثبت احوال داده شده است و امیدواریم مشکل تامین بدنه کارت ملی هوشمند داخلی هر چه سریع‌تر با محقق شدن این وعده رفع شود.