۰ نفر

ازدواج مجدد برای زنان خوب و برای مردان بد است!

۲۵ مرداد ۱۳۹۸، ۳:۱۹
کد خبر: 373885
 ازدواج مجدد برای زنان خوب و برای مردان بد است!

نتایج پژوهشی نشان می‌دهد با افزایش تعداد دفعات ازدواج تناسب اندام مردان افت می‌کند، آن‌ها به‌شدت احساساتی می‌شوند و احتمال اینکه فرزندانشان آینده خوبی داشته باشند، کمتر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، برای آن‌هایی که بیش از یکبار ازدواج کرده‌اند، ازدواج مجدد یعنی شور و حال تازه بخشیدن به زندگی. اما بر‌طبق یافته‌های یک پژوهش جدید، بیش از یکبار «بله گفتن» برای زنان بهتر از مردان است؛ زیرا از سلامت زنان محافظت می‌کند؛ به‌لحاظ مالی به آن‌ها کمک می‌کند و به کودکانشان فرصتی برای زنگی بهتر می‌دهد.

محققان می‌گویند، چنین چیزی برای مردان صدق نمی‌کند؛ زیرا نتایج پژوهش‌های آن‌ها نشان می‌دهد با افزایش تعداد دفعات ازدواج تناسب اندام مردان افت می‌کند، آن‌ها به‌شدت احساساتی می‌شوند و احتمال اینکه فرزندانشان آینده خوبی داشته باشند، کمتر می‌شود.

نویسنده این مقاله، پروفسور مونیک بورگِهوف مادلر، می‌گوید: «نتیجه پژوهش ما نشان می‌دهد چندین مرتبه ازدواج کردن، می‌تواند استراتژی عاقلانه‌ای برای زنانی باشد که از عهده تأمین ضروریات زندگی برنمی‌آیند.»

در این مطالعه تولد، مرگ، ازدواج و طلاق ۲۰۰۰ نفر که در یک روستا در تانزانیا زندگی می‌کردند و چند همسری در آن رواج داشت بررسی شد.

این پژوهش در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد و نتایج آن بسیار شگفت‌آور بود، زیرا تا پیش از این نشان داده شده بود که مردان با ازدواج مجدد افرادی مولد‌تر می‌شوند. اما این پژوهش نشان داد زنانی که ازدواج مجدد می‌کنند، فرزندانشان آینده بهتری دارند؛ درحالیکه این شاخص در مردان افت می‌کند.