۰ نفر

زندگی‌ را بهتر مدیریت کنید

۲۳ تیر ۱۳۹۸، ۵:۴۰
کد خبر: 366314
زندگی‌ را بهتر مدیریت کنید

مثبت‌اندیشی هنری است که می‌تواند به شما کمک کند بهتر زندگی‌تان را مدیریت کنید. برای اینکه یاد بگیرید چطور می‌توانید مثبت‌اندیش باشید، راه‌های زیادی وجود دارد. مثبت‌اندیشی چیزی نیست که یک روز از آسمان توی دامنتان بیفتد، بلکه مستلزم تلاش و یادگیری مهارت‌هایی خاص است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، با شروع به مثبت اندیشیدن، خودتان را در موقعیتی قرار خواهید داد که به شما اجازه می‌دهد نه‌تنها زندگی‌تان را بهتر مدیریت کنید بلکه کمکتان می‌کند اعتماد‌به‌نفستان را هم بالا ببرید. ایجاد تغییر در زندگی‌مان فقط با کنترل‌کردن افکارمان میسر است، اینکه بتوانیم از منفی‌بافی دوری کنیم و فقط مثبت‌ها و زیبایی‌های زندگی‌مان را نشان دهیم. این قدرت فکر ماست! در زیر به چند روش موثر برای کمک به شروع مثبت اندیشیدن و استفاده عالی از قدرت ذهنمان اشاره می‌کنیم.

به موفقیت فکر کنید

یک تصویر غیرقابل‌ویرایش به‌عنوان یک شخص موفق از خودتان در ذهنتان ایجاد کنید. این تصویر قوی را همیشه همراهتان داشته باشید و اجازه ندهید هیچ‌وقت از ذهنتان پاک شود. به مرور زمان، این تصویر با شما رشد یافته و جزئیات آن مشخص‌تر می‌شوند. هیچ‌وقت نباید با واقعیت تصویر عقلانی مبارزه کنید، چون کار بسیار خطرناکی است. ذهن شما همچنین سعی خواهد کرد منافذ خالی آنچه ابتدا تصویر شده بود پر کند. همیشه صرف‌نظر از اینکه چقدر در آن لحظه ممکن است همه‌چیز بد و زشت به نظرتان برسد، موفقیت را به یاد داشته باشید. هربار یک فکر منفی در مورد قدرت و توانایی‌هایی فردیتان به ذهنتان خطور می‌کند، سعی کنید سریع به یک چیز خیلی مثبت فکر کنید.

موانع و ترس‌ها را دور بزنید

تخیلتان را با موانع نسازید. در عوض سعی کنید وجود هر مانعی را به حداقل برسانید. مشکلات باید بررسی شوند و به‌طور موثری با آنها برخورد شود تا از بین بروند، بدون اینکه لازم باشد نیرویی بیشتر از آنچه لازم دارند استفاده کنید. بعضی وقت‌ها ترس مشکلات را چندبرابر نشان می‌دهد و بعد واقعی آنها را مخفی می‌کند.

افکارتان را به تصویر تبدیل کنید

به مغزتان به‌عنوان یک دستگاه پخش ویدئو نگاه کنید. تصاویر از افکار ما می‌آیند، گاهی در ذهنمان شکل می‌گیرند و ما را می‌ترسانند یا اینکه به ما قدرت می‌دهند خلاق باشیم و رویاپردازی کنیم. افکار منفی تصاویر منفی ایجاد می‌کنند و در نتیجه واکنش‌های ما را منفی می‌کنند. همین اتفاق برای افکار مثبت می‌افتد که دقیقا برعکس این عمل می‌کند و به سود ما هستند. برای شروع مثبت‌اندیشی باید این تصویر مثبت را در ذهنتان بسازید و از الهام و خلاقیتی که به شما می‌دهد استفاده ببرید.

به‌سادگی تحت‌تاثیر دیگران قرار نگیرید

این یکی از هوشمندانه‌ترین توصیه‌هاست. نباید این‌قدر تحت‌‌تاثیر دیگران قرار بگیرید که بخواهید از آنها کپی کنید. هیچ‌کس نمی‌تواند به اندازه خود شما موثر باشد. یادتان باشد که با وجود اینکه یک نفر ممکن است بسیار فعال و موفق به نظر برسد، اما آنها هم ممکن است به همان اندازه کمبود اعتمادبه‌‌نفس داشته باشند و به اندازه خود شما بترسند.

خودتان را بهتر بشناسید

سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید. ببینید چه چیزی موجب پایین آمدنتان یا ترس‌ها و سوءظن‌هایتان شده است. امکان دارد که این احساسات منفی از کودکی‌تان ریشه گرفته باشد. ممکن است برای کمک به درک بهتر این احساسات و رفتارها به یک متخصص نیاز پیدا کنید. سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید که این اولین قدم برای کنترل بهتر زندگی‌تان است.

ارزیابی واقع‌بینانه از مهارت‌هایتان

مهارت‌هایتان را ارزیابی کرده و بعد آن را تا 10 بالا ببرید. این بدان معنا نیست که خودخواه خواهید شد. برعکس باید به قدرت‌ها و ابزارهایتان برای ایجاد یک اعتمادبه‌نفس قوی در خودتان اعتقاد پیدا کنید. فقط زمانی که به خودتان ایمان پیدا کردید می‌توانید مثبت فکر کنید.

تفکر خلاق داشته باشید

مثبت‌اندیشی را به تفکر خلاق تبدیل کنید. مثبت‌اندیشی به‌تنهایی کمکتان نمی‌کند زندگی‌تان را بهتر اداره کنید. آنچه جدا از مثبت‌اندیشی بدان نیاز داریم تفکر خلاق است. تفکر خلاق یعنی بتوانید برنامه‌ریزی کنید، طرح‌ریزی کنید و اهدافی برای آینده‌تان در نظر بگیرید. از چیزهای خیلی کوچک روزمره شروع کنید. این می‌تواند اولین قدم برای سازمان‌دادن به افکارتان در مورد نحوه اجرای کارهایتان است. همچنین قدرت تفکر خلاق در کنار فوایدی که می‌تواند به‌همراه داشته باشد، به‌عنوان تأثیری مثبت بر اطرافیانمان نیز قابل استفاده است. با استفاده از آن می‌توانیم دیگران را تحت‌تاثیر قرار دهیم، به آنها انگیزه، انرژی و بصیرت دهیم. خلاقانه فکرکردن چیزی است که می‌توانیم خودمان را برای آن آموزش و تمرین دهیم. ممکن است نیازمند زمان و تلاش ما باشد اما وقتی به آن دست پیدا کنیم، می‌توانیم زندگی‌مان را به بهترین شکل مدیریت کنیم.

از زمانتان به‌طور موثر استفاده کنید

شروع کنید افکارتان را به عمل تبدیل کنید. تلاش کنید و راه‌هایی را برای ساده‌کردن کارهای اجباری روزانه پیدا کنید تا در زمانتان صرفه‌جویی شود.

مشکلات هر روزتان را حل کنید

برای حل بعضی از مشکلات عملکردی هر روزتان تمرکز کنید و بعد به قدرت مثبت‌اندیشی خود برای شکل‌دادن به قدم‌های بعدی زندگی جهت بدهید.