۰ نفر

نرخ مهاجرت در جهان از۱۹۹۰ ثابت بوده است

۸ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۰
کد خبر: 325346
نرخ مهاجرت در جهان از۱۹۹۰ ثابت بوده است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد در حالیکه نرخ مهاجرت بالاتر از چیزی است که قبلا تصور می شد، ولی از ۱۹۹۰ تا حالا تقریبا ثابت مانده است

به گزارش فوربز، مهاجرت موضوعی داغ است. در حالی که بحث های اخیر در مورد مهاجرت به خارج از کشور این حس را ایجاد کرده که نرخ مهاجرت  شدیداً در حال افزایش است، ولی نتایج یک تحقیق جدید که در صورت جلسه آکادمی ملی علوم منتشر شد، خلاف آن را نشان می دهد. در حالی که نرخ مهاجرت بالاتر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد، ولی از 1990 تا حالا نسبتاً ثابت مانده است .
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این تحقیق که توسط دو محقق در دانشگاه میشیگان انجام شد، مهاجرت این گونه تعریف شده است:« جابه‌جایی بین المللی که حداقل یک سال اقامت را در پی داشته باشد» .
اطلاعاتی که از مطالعات گذشته به دست آمده بود بعضا اشتباه بودند، ولی تخمین‌های درست آمار مهاجرت کمک کننده هستند چون اطلاعاتی در اختیار مردم و دولت قرار می‌دهند که برای برنامه‌ریزی و پاسخ به مهاجرت مورد استفاده قرار میگیرد .
در این مطالعه اخیر، نویسندگان مبنای مطالعه خود را یک شیوه آماری جدید برای تخمین جریان مهاجرت به این کشورها قرار داده بودند و مهاجرت را بین سالهای 1990 تا 2015 اندازه گیری کردند. در این دوره 25 ساله، تعداد مهاجران بین 1.1 و 1.3 درصد جمعیت جهان متغیر بود و تقریبا 45 درصد افرادی که مهاجرت کرده بودند به وطنشان بازگشتند .
محققان آمار مهاجرت خود را به سه گروه مشخص تقسیم کردند: مهاجرت به خارج از کشور یا وقتی مهاجران محل تولدشان را ترک می‌کنند تا در مکان دیگری مستقر شوند، مهاجرت بازگشت که در آن مردم به وطنشان باز می گردند و مهاجرت ترانزیت که افراد بین دو کشور در حرکت هستند و هیچ کدام وطن آنها نیست .
محققان دریافتند که بیش از 60 درصد مهاجران به خارج از کشور نقل مکان کرده بودند در حالیکه 26 تا 31 درصد به وطن بازگشته بودند و 9 درصد مهاجرت ترانزیت داشتند .
جاناتان آزوس، سرپرست نویسندگان این تحقیق و استادیار آمار دانشگاه میشیگان گفت:« تخمین‌های ما یک جریان بزرگتر جهانی از مهاجران را در یک بخش وسیع نشان می‌دهد چون اشاره دارد که مهاجرت بازگشت بسیار بالاتر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد» .