۰ نفر

۵۵درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد

۶ آذر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۷
کد خبر: 317944
۵۵درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود 70 درصد زندانیان کشور به ‌واسطه جرایم مرتبط با مواد مخدر در زندان به سر می‌برند، 40 درصد جرایم به صورت مستقیم به مواد مخدر مرتبط است و 55 درصد طلاق‌ها به دلیل اعتیاد به موادمخدر رخ می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسکندر مومنی روز سه شنبه در دیدار با معاونان، مدیران و کارکنان ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: منشا بسیاری از آسیب‌ها و جرایم مواد مخدر است و برای رسیدن به اهداف ستاد باید تلاش بیشتری کرد و کارهای بزرگی انجام داد.
وی به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اهمیت حوزه مواد مخدر و مبارزه با آن بر کسی پوشیده نیست، رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیری که با موضوع 'آسیب‌های اجتماعی' برگزار شد، توصیه‌ها و تاکیدات بسیاری را در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد داشتند و رئیس جمهوری نیز رهنمودهایی را در این حوزه بیان کردند.
مومنی اظهار داشت: نیروهای مقابله‌ای کشور اعم از نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و وزارت اطلاعات، مجاهدت‌های بسیاری را در حوزه مقابله با مواد مخدر انجام داده‌اند و طی چهار دهه گذشته، حدود چهار هزار نفر در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسیده‌اند.
دبیرکل ستاد خاطرنشان کرد: شرایط جغرافیایی کشور به گونه‌ای است که در کنار کشوری (افغانستان) قرار گرفته‌ایم که تولید مواد مخدر در آن، به ١٠ هزار تن رسیده است؛ رقمی که تا ٢ دهه گذشته، حدود ٢٠٠ تن بود. از طرفی، ساده‌ترین و ارزان‌ترین مسیر قاچاقچیان برای ترانزیت مواد مخدر به اروپا، ایران است؛ بنابراین منطق به ما حکم می‌کند که در کنار اقدامات مقابله‌ای، برنامه‌های فرهنگی و پیشگیری را هم انجام دهیم و از همه ظرفیت های فرهنگی در این امر، استفاده کنیم.
مومنی با اشاره به ترجمه آیه 32 سوره مائده مبنی بر اینکه نجات یک انسان، نجات جامعه بشریت است، تصریح کرد: یک معتاد، ابتدا خانواده و سپس جامعه را به مواد مخدر آلوده می‌کند و پیشگیری از اعتیاد یک فرد، جامعه‌ای را از بلای اعتیاد می‌رهاند.

* ساماندهی معتادان متجاهر، اولویت نخست ستاد
وی به اولویت نخست و کوتاه مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: ساماندهی معتادان متجاهر و انتقال آنان به مراکز درمانی مربوطه، از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا قدر هم در این حوزه تلاش کنیم اما مردم، یک معتاد را در خیابان و پارک ببینند، به گزارش‌های ما توجهی نخواهند کرد.
مومنی گفت: حدود 90 درصد برنامه‌های ستاد، بین‌بخشی و تعاملی است و باید هر برنامه‌ای را که انجام می‌دهیم، نگاهمان به همراهی و مشارکت چند سازمان‌ دیگر هم باشد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد تقارن هفته بسیج و هفته وحدت را گرامی‌ داشت و افزود: هفته بسیج یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های مردانی است که امنیت و آرامش امروزمان، مرهون فداکاری و جانفشانی‌های این عزیزان است.
وی ادامه داد: رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، برای اداره کشور و ادامه حیات انقلاب، راهبردها و طراحی‌های گوناگونی داشتند و اینگونه نبود که بدون برنامه، رژیم شاهنشاهی سرنگون و بعد انقلاب حفظ شود، بلکه ایشان برای استمرار انقلاب، نهادها و ساختارهای مختلفی را طراحی کردند که یکی از آنها تشکیل بسیج بود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: بسیج فرمول دفاع همه جانبه از انقلاب است و به فرموده مقام معظم رهبری بسیج مختص یک عرصه نیست، بلکه برای همه عرصه‌ها است و در راه اعتلای کشور و جامعه تلاش می‌کند.
مومنی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام یادآور شد: زمانی که صدام، فرمان نهایی تجاوز به کشورمان را صادر کرد، در کمال نخوت و غرور گفت: «امروز ما گردشی در ایران خواهیم داشت و خوزستان را جدا و به عراق متصل می‌کنیم و انقلاب اسلامی ایران را دو هفته‌ای ساقط می‌کنیم»؛ محاسبات مادی نیز نشان می‌داد که در آن زمان، قدرت و توان دفاعی و تهاجمی عراق با ایران قابل مقایسه نبود و پیروز میدان، کشور عراق است.
وی خاطرنشان کرد: عراق با استفاده از عنصر غافلگیری در ابتدای جنگ، موفق شد بخش‌هایی از خاک ایران از جمله شهر خرمشهر را اشغال کند اما کشورمان، توانست در همان روزهای ابتدایی جنگ، با استفاده از قدرت رهبری و بسیج و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی مردم، بیشتر مناطق اشغالی از جمله خرمشهر را آزاد کند و منجر به عقب‌نشینی سنگر به سنگر دشمن بعثی شود.
این مقام مسئول در ستاد با بیان اینکه همواره شاهد حضور همه‌جانبه مردم در تمام صحنه‌های نظام اسلامی بوده‌ایم، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی مراسم 13 آبان امسال، صحنه تحریم را کاملاً عوض کرد. ترامپ با اقدامات روانی و با استفاده از رسانه‌های جهانی بارها وعده داد که در 13 آبان، تحریم‌های اصلی علیه ایران را اجرایی می‌کند اما حضور موثر و عظیم مردم در آن راهپیمایی، باعث خنثی شدن توطئه‌های ترامپ شد و حتی شاهد بودیم که قیمت سکه و ارز نیز در سراشیبی سقوط قرار گرفت.