۰ نفر

با این مهارت‌ها شانس بیشتری برای اشتغال دارید

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۴۹
کد خبر: 292464
با این مهارت‌ها شانس بیشتری برای اشتغال دارید

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: برگزاری دوره‌های تخصصی هنر مانند طراحی مد و لباس، عکاسی، دکوراسیون داخلی و ساخت زیورآلات از جمله دوره‌هایی است که درصد بالایی از اشتغالزایی را به همراه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، منیره سهرابی، اظهار کرد: معاونت آموزشی جهاددانشگاهی واحد استان البرز با دارا بودن شش مرکز آموزش کوتاه مدت در سطح استان، در راستای برنامه ششم توسعه و نیازهای منطقه‌ای البرز در سال گذشته ۴۲ هزار نفر را تحت پوشش دوره‌های آموزشی عمومی، تخصصی و قرار داده است.

سهرابی در خصوص فعالیت‌های شاخص معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی البرز گفت: از جمله این اقدامات، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت با محوریت اشتغالزایی است که می‌توان به دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهد کودک با مشارکت بهزیستی استان، نسخه پیچی داروخانه، دستیار کنار دندانپزشک، امدادگر اورژانس و تربیت نیروی پذیرش در آزمایشگاه تشخیص طبی اشاره کرد.

وی ادامه داد: طی بررسی انجام شده برگزاری این دوره‌های آموزشی منجر به اشتغالزایی برای ۳۲ درصد از شرکت کنندگان با دارا بودن گواهینامه جهاددانشگاهی شده است؛ همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی هنر مانند طراحی مد و لباس، عکاسی، دکوراسیون داخلی و ساخت زیورآلات از جمله دوره‌هایی است که درصد بالایی از اشتغالزایی را به همراه دارد.  

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی البرز افزود: با راه اندازی گروه کارکنان دولت از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ و به کارگیری امکانات و قابلیت‌های موجود در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش شغلی، تخصصی، عمومی، فرهنگی و فناوری اطلاعات ویژه دستگاه‌های اجرایی استان موفق به برگزاری ۱۰۳ دوره آموزشی ضمن خدمت و آموزش بیش از ۳۹۰۰ نفر از کارکنان ۳۲ دستگاه اجرایی استانی و ملی واقع در استان البرز شدیم و عملکردی بیش از ۵۲ هزار نفر ساعت تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به ثبت رسید.  

سهرابی در ادامه گفت: از دیگر فعالیت‌های شاخص این معاونت راه اندازی گروه صنعت بود که منجر به برگزاری بیش از ۱۲۰ عنوان دوره آموزشی و حضور بیش  از ۳۶۰۰ نفر و ۳۹ هزار نفر ساعت آموزش از مدیران، کارشناسان، کارآفرینان و فعالان عرصه صنعت واقع در کارخانجات، شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی برگزار شده در این حوزه شامل توسعه صادرات و واردات، مقررات امور گمرکی، مهارت‌های توسعه بازار در سطوح مقدماتی و پیشرفته، مدیریت انرژی بهداشت و محیط زیست در سطوح مقدماتی و پیشرفته، قوانین تامین اجتماعی، اصول بیمه، مکاتبات اداری است.

سهرابی افزود: همچنین این دوره‌های آموزشی منجر به حضور رایزنان کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، عمان، قاره آفریقا، قزاقستان، مجارستان و ... در اولین نمایشگاه دستاوردهای توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط در اتاق بازرگانی استان البرز شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی البرز در پایان گفت: علاوه بر اینها، دوره‌های بین المللی نیز  با حضور مدرسین بین المللی ایرانی از کشورهای مختلف از جمله کانادا و آلمان  با مضمون «از صادرات تا تولید بین المللی ویژه مدیران» و دوره «آشنایی واحدهای صنعتی با همکاری‌های مشترک ایران و آلمان» با حضور صنعتگران و فعالان  عرصه صنعت برگزار گردید.