۰ نفر

راهکارهای کاهش مخارج عروسی

۵ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۰۹
کد خبر: 254296
راهکارهای کاهش مخارج عروسی

به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی هر شخصی ازدواج و برگزاری مراسم عروسی می باشد.

عروس و داماد معمولا دوست دارند بهترین تدارکات را برای مراسم عروسی خود در نظر بگیرند. با این حال ما این را می دانیم که برگزاری یک مراسم نسبت به خواسته ها و امکانات هزینه های بسیار متفاوت و متنوعی دارد و نسبت به این شرایط گاها هزینه های بسیار زیادی برای عروس و داماد رقم زده می شود.

خب سوال اینجاست که چگونه در مخارج  و هزینه های عروسی خود صرفه جویی کنیم؟

ما در این مقاله نکات مهم برای این رسیدن به این هدف را برای شما بیان کرده ایم که با وجود برگزاری یک مراسم خوب تا حد زیادی بتوانید از هزینه های مراسم عروسی خود بکاهید. در ادامه مقاله موارد مهمی را برای کاهس این هزینه ها  مطح نموده ایم مثل تاریخ و نحوه انتخاب تالار عروسی ، خرید سرویس طلا و انتخاب لباس عروس و ...

البته ما در این مقاله ترتیب موارد را بر حسب شدت تاثیر گزاری بر کاهش هزینه های مراسم عروسی در نظر گرفته ایم.

1

تعیین هوشمندانه تاریخ برگزاری مراسم عروسی

انتخاب تاریخ مناسب برای مراسم عروسی باعث کاهش چشم گیر هزینه مراسم عروسی شما خواهد شد. بسیاری از خدمات دهندگان مراسم عروسی مانند تالار و باغ تالار  ، سالن زیبایی ، آتلیه ، مزون لباس عروس و ... در روزهای اواسط هفته و در برخی ار فصول سال مانند پاییز و زمستان قیمت های پایین تری دارند و با تخفیفات ویژه خدمات خود را ارائه می دهند.

2

انتخاب تالار یا باغ تالار

بخش زیادی از هزینه ای که شما برای مراسم عروسیتان انجام میدهید شاید در حدود 30 تا 50 درصد هزینه ها برای تالار و یا باغ عروسی محل برگزاری مراسم می باشد.انتخاب هوشمندانه محل برگزاری مراسم باعث صرفه جویی چشمگیر در هزینه های مراسم عروسی شما خواهد شد.

یکی از مواردی که باید مدنظر داشته باشید انتخاب تالار متناسب با تعداد مهمانان شماست، شما نباید تالاری بزرگ برای تعداد مهمان کم رزرو کنید.

برخی از تالارهای عروسی تخفیفات زیادی برای برخی از دوره ها و یا روزهای خاصی در نظر میگیرند که در صورت اختصاص دادن زمان کافی به بررسی و رصد تالارها میتوانید مراسم خود را در این تالارها با تخفیفات مناسب برگزار کنید و صرفه جویی زیادی در هزینه های مراسم خود انجام دهید.

خرید سرویس طلای مناسب

به گزارش ویرلن؛ به طور معمول خانواده داماد برای عروس خانم سرویس طلا را تهیه می کنند. سرویس طلا شامل گردنبند ، انگشتر، یک جفت گوشواره  و دستنبد است که نسبت به عیار طلا و میزان استفاده از جواهرات استفاده شده در آن قیمت های متفاوتی دارد.شما می توانید با انتخاب یک سرویس طلای  شیک و مناسب قیمت اضافه برای آن پرداخت نکنید و در هزینه مراسم عروسی خود صرفه جویی کنید.

خرید حلقه ازدواج

آغاز هزینه های عروسی با خرید حلقه انگشتر شروع می شود. معمولا حلقه عروس را خانواده داماد و حلقه داماد را خانواده عروس تهیه می کنند. قیمت حلقه بر حسب سلیقه عروس و داماد متفاوت است. پیشنهاد می کنیم انتخاب منصفانه ای داشته باشید  تا همین ابتدای راها را با صرفه جویی آغاز کنید.

3

خرید آینه و شمعدان مناسب

آینه و شمعدان یکی از متداول ترین خریدهای عروسی می باشد که البته خانواده ها هم در خریدن آن اظهار نظر می کنند. آینه و شمعدان انواع مختلفی دارد و دارای تنوع قیمت است. قیمت انواع مدل آینه و شمعدان نقره در سایز معمولی شروع می‌شود و با بزرگ‌تر شدن ابعاد آنها و مقدار نقره‌ای که در آن به کار رفته، قیمت آنها هم افزایش می‌یابد. در انتخاب آینه و شمعدان عروسی دقت لازم را داشته باشید تا هزینه اضافی پرداخت نکنید.

انتخاب مناسب آتلیه،سالن زیبایی و مزون

باکمی وقت گذاشتن از طریق اینترنت میتوانید سایت های راهنمای عروسی را بیابید که به معرفی و بررسی خدمات دهندگان عروسی می پردازند.از طریق این سایت ها میتوانید به بررسی آتلیه عروسی ، تالارهای عروسی ، سالن های زیبایی ، مزون ها ، تشریفات عروسی و ... بپردازید و با مشاهده و بررسی نمونه کارها و کلیپ ها و خواندن نظرات سایرین در مورد کیفیت کار این مجموعه ها  علاوه بر انتخاب  مجموعه های خدمات عروسی با کیفیت از تخفیفات و شرایط ویژه این مجموعه ها نیز بهره مند گردید.

ناگفته نماند برای انتخاب  این موارد ( تالار و آتلیه و سالن زیبایی و مزون و...) بهتر است از شش  ماه قبل به دنبال بررسی و رزرو آنها باشید تا علاوه برا استفاده از تخفیفات ویژه فرصت کافی برای بررسی و مراجعه حضوری به مجموعه ها برای مشاهده کیفیت و امکانات و نمونه کارهای آنها را از نزدیک داشته باشید.

انتخاب لباس عروس مناسب

بلبیبس

لباس عروس را معمولا به دو صورت تهیه می کنند. یا لباس را  از مزون خریداری میکنند و یا آن را اجاره میکنند.در صورتی که لباس را با سلیقه خودتان سفارش دوخت بدهید هزینه آن بالاتر هم خواهد رفت. در صورتی که تمایل به صرفه جویی در هزینه ها را دارید پیشنهاد ما اجاره یک لباس عروس شیک و مطابق با سلیقه عروس خانم است که قاعدتا هزینه به مراتب پایین تری دارد.

خرید هوشمندانه کیک ، کارت عروسی ومیوه و شیرینی

مواردی مثل خرید کیک عروسی ، کارت عروسی و میوه و شیرینی برای مراسم عروسی تاثیر کمتری در کاهش هزینه های مراسم دارند ولی در صورتی که در این موارد هم دقت لازم صورت گیرد میتوان این قیمت ها را کاهش داد و با هزینه مناسب تری آنها را تهیه نمود.

بهتر است میوه ها را از مراکز عمده فروشی و یا به اصلاح میدان بار ها تهیه کنید. پیشنهاد ما استفاده از میوه های رسمی است و میوه های فصل را هم در نظر داشته باشید.

برای شیرینی هم بهتر است از شیرینی فروشی های بزرگ شیرینی مراسم را تهیه کنید چون علاوه بر داشتن توع زیاد معمولا قیمت های مناسب تری هم دارند.

نیازی نیست که شیرینی و میوه مراسم حتما متنوع و گران باشد.

کیک عروسی به عنوان نماد عروسی شناخته می شود و نیازی نیست برای آن هزینه زیادی شود. گاها مشاهده می شود که در مراسم های عروسی از کیک های عروسی بزرگ و چند طبقه استفاده میشود. درصورتی که هدف شما کاهش هزینه هاست پیشنهاد میکنم کیک مراسم عروسی خود را در سایز مناسب تهیه کنید.

ییی

کارت عروسی به عنوان یک خاطره بزرگ از مراسم عروسی شناخته می شود و به همین خاطر و یا به دلیل چشم و هم چشمی ها برخی هزینه زیادی برای جدیدترین و بهترین مدل های آن می کنند. فراموش نکنید کارت عروسی به عنوان چیزی است که بعد از مراسم دور انداخته می شود پس هزینه زیادی برای آن انجام ندهید.

در نهایت میتوان گفت اگر موارد بالا را استفاده و رعایت کنید، میتوانید مراسم خود را کاملا عالی و با هزینه های مناسب برگزار نمایید و با آرامش و خیالی آسوده زندگی مشترکتان را آغار نمایید.

منبع خبر : سایت بیاتو عروسی