۰ نفر

۷ میلیاردر که وارث کسب و کارشان شده‌­اند

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱:۱۹
کد خبر: 149618
۷ میلیاردر که وارث کسب و کارشان شده‌­اند

بسیاری از ثروتمندان مانند بیل گیتس، افراد خودساخته‌ای هستند که در خانواده‌ای معمولی به دنیا آمده‌اند و خودشان سازوکار کسب درآمدشان را پایه ریزی کرده‌اند.

 اما همانطور که همه می‌دانند، ارث و میراث خانوادگی نقش مهمی در وضعیت مالی افراد دارد. در این مقاله، به بررسی ۷ نفر از ثروتمندانی می‌پردازیم که ثروت خود را مدیون خانواده‌ی خود هستند.

دونالد ترامپ ، موسسه املاک ترامپ

ثروت : ۹٫۶ میلیادر دلار – رتبه ۱۱۳ ثروتمندترین‌های دنیا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، دونالد ترامپ(نامزد کرسی ریاست‌جمهور‌ی‌آمریکا) مانند بسیاری از وراث دیگر، ادعا می­‌کند بواسطه‌­ی استعداد و نبوغش در کسب و کار، خود ثروت­ش را تحصیل کرده‌است؛ در حقیقت، ترامپ همه چیز را مدیون و بدهکار یک شخص است و او کسی نیست جز پدرش.

 فردریک کریست ترامپ، بااستفاده از هوش تجاری خود، یک امپراتوری واقعی املاک و مستغلات در نیویورک به‌وجود آورد. زمانی که او درگذشت، پسرش دونالد، ۴۰ میلیون دلار پول نقد در این امپراتوری به ارث برد. او پول خود را در کارهای مختلف سرمایه‌گذاری کرد و طی سال­‌ها بر آن مسلط شد و برند خود را بوجود آورد. اما او هیچ نداشت، اگر چیزی از سخت کار کردن پدرش به او نمی‌­رسید.

آنه کاکس چمبرز: موسسهی اقتصادی کاکس

ثروت تقریبی : ۱۶٫۱ میلیارد دلار – رتبه ۵۳ ثروتمندترین‌های دنیا

آنه کاکس چمبرز، مادر ۹۶ ساله­‌ای است که رئیس کسب و کار خانوادگی موسسه­‌ی اقتصادی کاکس می‌­باشد. او شرکت را از پدرش، جیمز ام کاکس، به‌ارث برد. پدرش دو دوره فرماندار ایالت اوهایو بود و در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۹۲۰ میلادی امریکا، از «وارن جی هاردینگ» شکست خورد. او روزنامه­‌ی Dayton Daily News را دایر کرد و با بدست آوردن دیگر روزنامه‌­ها، یک امپراتوری عظیم رسانه­‌ای را بنا کرد.

امروزه، گروه رسانه­‌ای کاکس علاوه بر جراید مترو (metro newspapers)، ایستگاه­‌های تلویزیونی و رادیویی نیز دایر کرده است. یکی دیگر از شرکت­‌های تابعه‌ی کاکس، شرکت ارتباطات کاکس، یکی از بزرگترین ارائه دهندگان پهنای باند انتقال‌داده و تلویزیون­‌های کابلی ملی امریکا است. شرکت ارزش­‌گذاری خودرو و پژوهش در معاملات صنعت خودروی این مجموعه، با نام Cox Automotive، سایت­های نام آشنایی مانند Autotrader و Kelley Blue Book را دایر کرد. ارزش خالص دارایی­‌های چمبرز در حدود ۱۷ میلیارد دلار تخمین زده‌می­شود که این زن را به بیست‌و‌هشتمین ثروتمند دنیا تبدیل کرده است.

استفان پرسون: صاحب شرکت H & M

ثروت : ۲۸ میلیارد دلار – رتبه ۱۷ تروتمندترین های دنیا 

استفان پرسون ثروتمندترین مرد در سوئد و به لطف به میراث شرکت H&M، شرکت خرده‌فروشی لباس سوئدی که توسط پدرش ارلینگ پرسون تاسیس شد، در حال حاضر هفدهمین مرد ثروتمند جهان است. ارلینگ شرکت خود را با نام “Hennes” راه­‌اندازی کرد و در سال ۱۹۶۸ پس از بدست‌آوردن Mauritz Widforss، فروشگاه سوئدی تجهیزات و ملزومات شکار، نام آن را بهHennes & Mauritz تغییر داد.

استفان، شرکت H&M را در سال ۱۹۸۲ به ارث برد و از آن زمان تا امروز رئیس هیات‌مدیره آن باقی‌مانده‌است. او همچنین سازمان Mentor را که سازمانی خیریه، نه برای کسب سود، بلکه برای حمایت از جوانانی که در جدال با سوء‌مصرف مواد هستند را دایر کرد. علاوه بر این، او صاحب سهم بزرگی از سهام شرکت Hexagon AB، شرکت فن‌­آوری سوئدی است.

ژاکلین، جان، و فارست مارس جونیور: شرکت مارس (Mars, Inc.)

فرزندان فرانک مارس، بنیان‌­گذارMars, Inc.، یکی از بزرگترین شرکت‌­های فرآوری مواد‌غذایی در جهان، به لطف امپراتوری شکلات­های روکش­دار پدرشان هر کدام ثروتی بالغ بر ۶/۲۶ میلیارد دلار دارند. مادربزرگ پدری فارست مارس، به پدرش فرانک مارس در هنگام کودکی و زمانیکه او به دلیل بیماری فلج اطفال قادر به حضور در مدرسه نبود، درست کردن شکلات را آموخت. فرانک در سال ۱۹۱۱ ساخت و فروش شکلات را در آشپزخانه خود شروع کرد و در سال ۱۹۲۰ آن را به نواحی بزرگتری در مینیاپولیس گسترش‌داد.

پس از راه‌اندازی خط‌تولید شکلات­‌های Milky Way، فرانک تولید محصول خود را به یک کارخانه­‌ی بزرگ در شیکاگو منتقل کرد. علاوه بر تولید انبوه شکلات­ های Milky Way، Snickers و ۳ Musketeers، فارست مارس که طبق وصیت پدرش کنترل شرکت را به ارث برده‌بود، شکلات­های معروف M&M را در سال ۱۹۴۱ به بازار معرفی کرد. این شرکت همچنین مالک شرکت برنج «عمو بن» و غذای حیوانات خانگی «Pedigree» شد و شرکت «Wrigley’s» را هم در سال ۲۰۰۸ خریداری کرد. ژاکلین، جان و فارست مارس، همگی بر روی صندلی­‌های اعضای هیات مدیره شرکت Mars, Inc. تکیه زده­‌اند.

کریستی والتون: شرکت فروشگاه­‌های زنجیره‌­ای Walmart

ثروت : ۳۶٫۷ میلیارد دلار – رتبه ۸ تروتمندترین های دنیا 

کریستی والتون ثروت­ش را از شوهرش جان تی والتون، که در سال ۲۰۰۵ در یک سانحه‌­ی غم‌­انگیز سقوط هواپیما‌ فوت‌کرد، به ارث برده‌است. جان پسر سام والتون، موسس Walmart بود و همسرش را با ثروتی بالغ بر ۲/۱۸ میلیارد دلار ترک کرد. بر اساس گزارش مجله­ ی فوربس، خانم والتون با ثروتی به ارزش تخمینی ۳۶٫۷ میلیارد دلار هم­ اکنون ثروتمند­ترین زن جهان است. خواهر شوهر او آلیس که او نیز صاحب قسمتی از سهام شرکت Walmart شد، سومین زن ثروتمند جهان شناخته می ­شود.

کریستی والتون سهم بزرگی از ثروت خود را به موسسه خیریه اهدا‌کرد و بار دیگر با عنوان سخاوتمندترین خیرخواه بشر، معروف شد. بنیاد خیریه­‌ی حمایتی خانواده­ی والتون، از آموزش عالی،به ویژه از طریق کالج کسب و کار «سام ام والتون» دانشگاه آرکانزاس حمایت می ­کند.

دیوید تامسون: آژانس خبری تامسون یا تامسون رویترز

ثروت : ۲۶٫۱ میلیارد دلار – رتبه ۲۵ تروتمندترین های دنیا

دیوید تامسون، ثروتمندترین مرد کانادا و هفدهمین مرد ثروتمند جهان است. او ۶/۱۹ میلیارد دلار از پدرش کِنت به ارث برده است. کِنت خود نیز شرکت سهامی تامسون و عنوان ارباب جرایدی لرد تامسون را از پدرش، روی تامسون، به ارث برده بود.

آژانس خبری تامسون خدمات تخصصی و اطلاعات گران قیمتی از طریق آبونمان (اشتراک) به وکلا، پزشکان، پژوهشگران و متخصصان مالی ارائه می­‌دهد. این آژانس خبری متعلق به وودبریج، کمپانی مادر است که دیوید به همراه برادرش پیتر رئسای مشترک آن هستند. این کمپانی مادر، همچنین مالک روزنامه‌­ی کانادایی«گلوب اند میل» است که در سراسر کانادا توزیع می­شود.