۰ نفر

پاسخ به مشکلات روابط زناشویی؛

شوهرم رمز گوشیشو از من مخفی می کنه / کارش درسته؟ + پاسخ روانشناس به حفظ حریم خصوصی

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۲
کد خبر: 679424
شوهرم رمز گوشیشو از من مخفی می کنه / کارش درسته؟ + پاسخ روانشناس به حفظ حریم خصوصی

فرق بین حفظ حریم خصوصی و پنهان کاری در زندگی مشترک چیست؟

به گزارش اقتصادآنلاین، حریم خصوصی پس از ازدواج تا حد زیادی به توافق شما و همسرتان و ویژگی‌های شما بستگی دارد. بعضی از زن و شوهرها راجع به همه‌چیز با هم صحبت می‌کنند. اما برخی از مسائل شخصی هستند که بهتر است به آن‌ها احترام بگذارید. 

دوست دارم رمز گوشی شوهرم را بدانم

پرسش: سلام آقای دکتر وقت بخیر، منو شوهرم ده سال هست ازدواج کردیم و دو تا بچه هم داریم اما هنوز شوهرم رمز گوشیشو از من مخفی می‌کنه و هر چقدر هم سر این موضوع باهاش حرف می‌زنم قبول نمی‌کنه که رمزشو بهم بگه و هر دقعه کلی بحث به وجود میاد و دلیلش هم اینه که میگه ما مردها به شوخی حرف‌های زشتی ممکنه بزنیم به همدیگه و وقتی تو ببینی کی اون پیامو داده بهم دیگه از چشت میوفته و دوست نداری من باهاش رفت و آمد کنم. در صورتی که من دوست دارم رمز گوشیمونو هر دو بدونیم و با اجازه همدیگه اگر خواستیم ببینیم.

پاسخ: دوست‌ خوبم، شما وقتی احساس کردید به محدوده‌ای از زندگی همسرتون، غریبه‌وار، هیچ دسترسی ندارید، موضوع رو صادقانه با ایشون در میون گذاشتید و همسرتونم توضیحاتی بابت این مرزکشی به شما ارائه دادن، ولی با همه این تفاسیر، توضیحات ایشون با منطق شما ظاهرا تطابق نداشته که لطف کردید و به‌ بنده پیام دادید. پس اگه کل‌ داستان این بوده باشه، اجازه بدید صراحتا نظرم رو خدمتتون اعلام کنم:

همسرتون مثل خیلی از آدم‌های دیگه، ممکنه‌ “به هر دلیلی” تمایلی نداشته باشن کسی به محتوای گوشی یا سایر وسایل دیجیتالش دسترسی داشته باشه و حریم خصوصیش براش از اولویت بالایی برخوردار باشه. تا اینجا همه چی کاملا قابل درکه، ولی‌ بخش مهم‌ ماجرا هنوز باقی مونده: مسئله مربوط به حریم خصوصی زن و شوهرها تا جایی قابل درک هست که وجودش لطمه‌ای به احساس صمیمیت و شفافیت اون رابطه نزنه. ولی وقتی حضور اون حریم خصوصی از سوی «شریکِ همیشگیِ زندگی»‌ قابل قبول نباشه، مخالفت باهاش و سماجت به حفظ اون حریم، یعنی تزریق احساس ناامنی.

پس تا الان چی شد؟ حفظ حریم خصوصی کاملا قابل احترامه، ولی از اونجائی‌که خیلی وقت‌ها در زندگی باید بین گزینه‌ بد و گزینه‌ی بدتر، یکی رو انتخاب کنیم: گزینه بد: پوکیدن حریم شخصی! گزینه بدتر: پوکیدن زندگی‌ مشترک! خب من شماها رو نمی‌دونم ولی من حتما گزینه اول رو‌ در برابر شریک همیشگی زندگیم انتخاب می‌کنم و اگه طرف مقابلم،‌ حریم شخصی‌شو فدای زندگی‌ مشترک با من کنه، من دیگه نه به شراکتش و نه به حضور همیشگی‌اش‌، نمی‌تونم دل خوش‌ کنم!