۰ نفر

کم شدن مهر و محبت همسر + نشانه ها و راه حل

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵
کد خبر: 674418
کم شدن مهر و محبت همسر + نشانه ها و راه حل

باید این اصل را بپذیریم که رابطه همیشه به خوشی و گرمی روزهای اول باقی نمی ماند، اما گاهی فاصله بین زوج ها تا حدی زیاد می شود که باید فکری برای بهبودی آن کرد.

4 تغییر که می گوید عشق همسرتان به شما کم شده

به گزارش اقتصاد آنلاین، گاهی اوقات، عشق بین زوج ها به پایان می رسد و ما نمی خواهیم باور کنیم که این اتفاق برای ما نیز افتاده است. در اینجا نشانه هایی آورده شده که نشان می دهد همسر شما دیگر شما را دوست ندارد.

خانوم ها در این رویا به سر می برند که تا آخر عمر با شوهر خود در شادی و خوشبختی تمام زندگی خواهند کرد و این تصور از جوانی آغاز می شود و البته فیلم هایی مثل سیندرلا و سفیدبرفی نیز به تقویت این تصور کمک می کند.

ما نمی خواهیم حتی به احتمال از بین رفتن عشق نیز فکر کنیم. اما متاسفانه، این اتفاق رخ می دهد. و اگر فکر می کنید این اتفاق بین شما و همسرتان رخ داده است بدانید که تنها نیستید. اما اجازه دهید با آن روبرو شویم. این برای بیشتر مردم واقعیت نخواهد داشت. حتی اگر یک زوج با خوشحالی ازدواج کنند، هنوز  سعادتمند نخواهند بود. اجازه دهید به دلیل از بین رفتن عشق میان زوج ها نگاهی بیندازیم.

چرا عشق بین زوج ها بعد از ازدواج از بین می رود

1. آنها ارتباطات خود را متوقف می کنند

 برقراری ارتباط در یک رابطه بسیار مهم است. اما در یک ازدواج این موضوع حیاتی تر نیز می باشد. اگر شما با یکدیگر صحبت نکنید به راحتی عشق را از دست می دهید.

2. آنها یکدیگر را دائمی فرض می کنند

 هیچکس نباید دیگری را دائمی فرض کند. مردم فراموش می کنند که فردا تضمین شده نیست، آنها همیشه فکر می کنند طرف مقابلشان همیشه هست.

3. انتظارات غیر واقعی از هم دارند

 شاید شوهر شما فکر می کند که برای تمام عمر در سایز 8 باقی می مانید. یا شما فکر می کنید که او به غار مردانه خود نمیرود و شما را نادیده نمی گیرد. انتظارات همیشه منجر به حس ناامیدی می شوند.  

4. یکی یا هر دوی شما فکر می کنید که نامناسب هستید

 اجازه دهید با آن روبرو شوید. شما تا با کسی زیر یک سقف زندگی نکنید نمی توانید واقعا او را بشناسید. و شما حس می کنید که چقدر برای طرف خود نامناسب هستید. این خیلی اتفاق می افتد.

نشانه های احتمالی که نشان می دهد شوهر شما دیگر شما را دوست ندارد.

قبل از اینکه این نشانه ها را بخوانید، این نکته را به خود بگویید که این احتمال وجود  دارد که همسر شما دیگر شما را دوست ندارد. برای فهمیدن این موضوع باید صحبت مفصلی با او انجام دهید. چون او تنها کسی است که این موضوع را می داند.

نشانه های از بین رفتن عشق در بین زوج ها

1. او روز تولد و یا سالگرد ازدواج شما را فراموش کند

درست است میدانم. دسته ای از مردان وجود دارند که رخدادهای خاص را فراموش می کنند. اما اگر او همیشه این مناسبت ها را بیاد داشته و الان بیاد نمی آورد، بنابراین این یک مشکل خواهد بود. این تغییر رفتار است که نگران کننده بنظر می رسد.

2. او شما را برای تمام مشکلات ملامت می کند

اگر او هیچ مسئولیتی برای کارهایی که انجام می دهد و وظایف تأهل خود به عهده نمی گیرد، بنابراین مشکل بزرگی خواهد بود. این حتما نشانه این نیست که همسر شما دیگر شما را دوست ندارد ولی این یک فاکتور نامناسب در رابطه با شما خواهد بود.

3. او تلاشی برای بهبود رابطه بین خودتان نمی کند

اگر حس می کنید که همه کار را شما انجام می دهید پس همه کار را شما انجام می دهید. و بیشتر مسئولیت ها به عهده شماست شاید به این دلیل که شوهر شما دیگر این موضوع برایش مهم نیست. این را خیلی شخصی نکنید، شوهر شما به بلوغ فکری یک ازدواج نرسیده است.

4. او هرگز با شما تماس نمی گیرد

زمانی که شما در زمان آشنایی و قرار هستید ارتباطات یک وضعیت ثابتی خواهند داشت. زمانی که افراد تازه عاشق می شوند این طبیعی است. اما زمانی که عشق بین دو نفر به پایان می رسد، آنها علاقه ای ندارند که با هم تماس بگیرند و یا با هم در طول روز صحبت کنند.

5. او نسبت به شما سرد و بی توجه شده است

نشانه دیگری که نشان می دهد شوهر شما علاقه خود را از دست داده است زمانی است که مانند یک غریبه رفتار می کند. اگر او زمانی ندارد که برای شما صرف کند و شما طوری رفتار نمی کنید که انگار همسر او هستید نشانه خوبی در یک رابطه نخواهد بود.

6. شما کشف می کنید که او در حال خیانت کردن است

اگر او به شما اجازه نمی دهد که به گوشی موبایلش یا به ایمیلش دسترسی داشته باشید یا زمانی که قول داده است برگردد به خانه، برنمی گردد بنابراین یک موضوع نگران کننده است. حتما نشانه خیانت او نمی باشد اما مشکوک است.

7. او اغلب در خانه نیست

او هر بهانه ای می آورد که وقت خود را با شما نگذراند. تا دیر وقت کار می کند، با دوستانش بیرون می رود و یا وقت خود را در باشگاه صرف می کند.

8. او علاقه ای به سکس و روابط جنسی به شما نشان نمی دهد

درست استن که تمایل همیشگی مردان به سکس افسانه ای بیش نیست اما حداقل باید گاهی اوقات این درخواست را از شما داشته باشد. اما اگر چنین اتفاقی نمی افتد و در اتاق خواب شما بجز خوابیدن عمل دیگری صورت نمی پذیرد می تواند نگران کننده باشد.

حتی اگر او زمانی که کنار شما نشسته است دست شما را نمیگیرد شاید نشانه این باشد که دیگر شما را دوست ندارد.

9. دلش برای شما تنگ نمی شود

مثلا زمانی که از محل کار برمی گردد و شما در خانه نیستید. شاید اغلب نباشید ولی او متوجه عدم حضور شما نشده است و تماسی با شما نگرفته است نشانه خوبی نخواهد بود.

یا اینکه شما در یک سفر طولانی کاری هستید و زمانی که باز میگردید او بنظر خوشحال نمیرسد از بازگشت شما می تواند نشانه عدم علاقه او به شما باشد.

10. زمانی که از رابطه بین خودتان صحبت می کنید عصبانی می شود

خانوم ها اغلب دوست دارند راج به رابطه خود صحبت کنند اما اگر شوهری متعهد به مسائل زناشویی باشد تلاش خود را در این رابطه می کند.

برای بازگرداندن عشق و علاقه همسر به خود چه کاری باید بکنیم؟

من می دانم که این چه حس غم انگیزی است که فردی متوجه شود همسرش دیگر دوستش ندارد.  اما مهم است که نا امید نشوید چون قرار نیست تا آخر عمر این گونه زندگی کنید. اگر شما این نشانه ها را مشاهده کردید، کارهایی هست که می توانید انجام دهید.

1. با او صحبت کنید

بله، این بسیار ساده است . اما شگفت انگیز است که چه بسیار افراد این کار را انجام نمی دهند. من نمی گویم که صحبت کردن به صورت تضمین شده مشکلات را حل می کند و یا اینکه شوهر شما عاشقانه شما را دوست خواهد داشت اما با او صحبت کنید زیرا این اولین قدم برای حل مشکلات است.

2. با یک مشاور ملاقات کنید

شاید او با این ایده مخالفت کند. اگر مخالفت کرد، شاید این یکی دیگر از نشانه هایی باشد که شوهر شما دیگر شما را دوست ندارد. اما حداقل برای یک بار او را متقاعد کنید. ممکن است مشاور بتواند با او صحبت کند و تلاشی برای بهبود رابطه زناشویی شما انجام دهد. 

3. برای خود زمان اختصاص دهید

خود را نادیده نگیرید. گاهی اوقات، زمانی که مردم خیلی نگران و ناراحت هستند برای خود وقت صرف نمی کنند.

با دوستان خود بیرون بروید، پیام بدهید، کتاب بخوانید، ذهن خود را ازین مشکل دور کنید و خود را به قدری دوست داشته باشید که از خود مراقبت کنید.

4. تصمیم بگیرید در رابطه بمانید یا از آن خارج شوید

تا ابد در این بلاتکلیفی قرار نگیرید. این خیلی غم انگیز خسته کننده خواهد بود و در طولانی مدت حس عدم خوشبختی را به شما القا می کند. بنابراین در این زمان که به مشکل بر خورده اید باید تصمیم بگیرید .

در حالی که طلاق ناگزیراً سخت است، شاید در طولانی مدت تصمیم خوبی باشد. اما تنها شما می توانید به این سوال پاسخ دهید.