۰ نفر

دبیر کانون سراسری انبوه سازان؛

قرارداد های نهضت ملی مسکن نباید دستوری باشد

۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 705468
قرارداد های نهضت ملی مسکن نباید دستوری باشد

دبیر کانون سراسری انبوه سازان گفت: قراردادهای نهضت ملی مسکن نباید دستوری باشد، بلکه در این حوزه قیمت های ساخت باید در شورای مسکن هر استان منعقد شود.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رامین گوران گفت: بخش زیادی از قانون بهبود فضای کسب وکار  اجرا نشده و از آنجا که تقویت بخش خصوصی برای کشور حائز اهمیت است، دولت باید اقتصاد را به بخش خصوصی بسپارد و نظارت و سیاست گذاری خود برعهده گیرد.

به گفته دبیر کانون سراسری انبوه سازان کشور، انتقال قدرت به بخش خصوصی باعث کسب نتیجه مطلوب هم برای دولت و هم مردم می شود و اکنون ماموریت وزارت مسکن باید سیاست گذاری و نظارت باشد، اما به نظر می رسد وزارت راه و شهرسازی، شرکت تعاونی تشکیل داده و بخش خصوصی، پیمانکاران آن  هستند که متاسفانه در این چرخه، امکان نفع مردم وجود ندارد.    

او در رابطه با نهضت ملی مسکن تاکید کرد: وزارت مسکن باید فرماندهی کند و زمین و وام کم بهره بدهد و بخش ساخت را به افراد  متخصص  بسپارد تا در بازار کسب و کار توازن ایجاد شود.

گوران گفت: ظرفیت های بخش خصوصی و  اتاق بازرگانی بسیار زیاد بوده  و ما قانون بهبود مستمر کسب و کار داریم و اگر بتوانیم آن را اجرا کنیم، بسیاری از کارها پیش رفته است.

او با بیان اینکه باید بخش زیادی از اقدامات در حوزه مسکن و ساخت وساز  به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: تقویت بخش خصوصی بسیار مهم است  و از همه مهم تر جای احداث انرژی بسیار کمرنگ است و باید در این زمینه نیز ورود کنیم.

او با بیان اینکه  یکی از اصلی ترین ماموریت های ما حوزه نهضت ملی مسکن است، گفت: با وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه هایی را امضا کرده ایم و به وزارتخانه پیشنهاد کردیم رقم قرارداد را به صورت دستورالعملی نکند.

 او گفت: هر اقدامی در حوزه فعالیت های اقتصادی به صورت دستوری اجرا شود، آسیب زیادی به جامعه وارد می کند و قیمت ها در شورای مسکن هر استان باید منعقد شود.