۰ نفر

زمین های تحویل شده به مسکن و شهرسازی حدنگاری می شوند

۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 660190
زمین های تحویل شده به مسکن و شهرسازی حدنگاری می شوند

با امضاء تفاهم نامه حدنگاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان ثبت اسناد و املاک، علاوه بر موضوع جهش تولید مسکن، از زمین خواری هم جلوگیری می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: امروز کلیات تفاهم نامه امضا شد که براساس آن حدنگاری که جزو ضروریات کشور است با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک انجام خواهد شد.

رستم قاسمی افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن همه دستگاه‌ها باید زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قراردهند که تاکنون بخش کمی از آن انجام شده است و بنا به دستور رئیس جمهور، دستگاه‌ها یک ماه فرصت دارند زمین‌های مورد نیاز برای این طرح را تعیین تکلیف کنند و در غیر این صورت سند این زمین‌ها در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس قانون جهش تولید اگر وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری نکند، جزای انفصال از خدمت حتی برای کارمندان آن موضوع درنظر گرفته می‌شود.

آقای قاسمی افزود: یک و نیم میلیون واحد زمین برای واگذاری آماده کردیم و یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نیز در استان‌ها دردست بررسی و تغییر کاربری داریم که با دریافت سند آن‌ها می‌توانیم کمبود زمین را جبران کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر تامین زمین ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تا پایان شهریور گفت: تفاهم نامه امروز کمک بسیار موثری بر تامین زمین‌های مورد نیاز خواهد بود که در اینجا از سازمان ثبت اسناد و املاک هم درخواست می‌کنیم در بازه زمانی یک ماهه، این فرآیند را انجام داده تا زمین‌های این موضوع در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: در قانون جهش تولید مسکن، برای سازمان ثبت اسناد و املاک تکالیفی تعریف شده است که به موجب آن انتقال اسناد به نام وزارت راه و شهرسازی موجب تسریع در امور خواهد شد.

حسن بابایی افزود:بر این اساس تفاهم نامه‌ای که امروز امضا شد، علاوه بر موضوع جهش تولید مسکن، موارد دیگری درخصوص الحاق اراضی ملی و منابع طبیعی که جزو حریم شهر‌ها می‌باشد را نیز در بر میگرد، که با صدور اسناد آن، از زمین خواری جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: برای بسیاری از اراضی که در بافت شهری قرار گرفته اند هنوز سندی صادر نشده که لازم است در اسرع وقت اقدام به صدور سند شود که در تفاهم نامه امروز نیز پیش بینی و کارگروهی برای آن تشکیل شده است.