۰ نفر

قیمت مسکن این ماه هم در مدار افزایش

۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵
کد خبر: 657498
قیمت مسکن این ماه هم در مدار افزایش

چند وقتی است که افزایش قیمت مسکن تیتر ثابت خبرهاست و هم آمار مرکز آمار و هم آمار بانک مرکزی، حاکی از افزایش مسکن در شهر تهران است.

اقتصاد آنلاین - سیده زهرا محمودی؛ باتوجه به آمار روز گذشته مرکز آمار متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۴۴میلیون و ۸۴۱هزار تومان  رسیده است؛ البته آمار بانک مرکزی اختلافی تقریبا ۳میلیونی نسبت به مرکز آمار را ثبت کرده است و براساس آمار این بانک، متوسط قیمت مسکن در تهران در تیر ماه ۴۱میلیون و ۷۰۰هزار تومان بوده است.

آمار مرکزآمار حاکی از آن است که در این ماه منطقه ١ با متوسط قیمت ۸۴میلیون و ۵۲۲هزار تومان بیشترین و منطقه ١٧ با متوسط قیمت ۲۲میلیون و ۸۹۰هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ٢٢ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده­اند.

از طرفی دیگر براساس آمار مرکز آمار، در میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۸۳میلیون و ۷۰۰هزار تومان به منطقه ۱

و کمترین آن با ۲۰میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است.

در تیر ماه ١٤٠١ تورم نقطه به نقطه قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به عدد ٤٥,٢ درصد رسیده است؛ تورم نقطه به نقطه این ماه در مقایسه با ماه قبل (٣٥.٥ درصد) ٩.٧ واحد درصد افزایش داشته است. حالا باید دید در ماه‌های آتی چه اتفاقی خواهد افتاد و این سیر صعودی قیمت مسکن متوقف خواهد شد یا خیر.