۰ نفر

برای دریافت تسهیلات دویست میلیونی مسکن چه کنیم؟

۷ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبر: 656886
برای دریافت تسهیلات دویست میلیونی مسکن چه کنیم؟

رییس بنیاد مسکن گفت: متقاضیان دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی از روز شنبه ۸ مرداد می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه بانک به دفاتر بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر نیکزاد  اظهار کرد: به دنبال دستور مکتوب رییس‌جمهور به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر  پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی  و آغاز فرآیند پرداخت از روز شنبه ۸ مردادماه ۱۴۰۱ روستاییان می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه بانک، به دفاتر بنیاد مسکن در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود: با عنایتی که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ـ رییس‌جمهور داشتند افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان شکل اجرایی به خود گرفته و از شنبه وارد فرآیند پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن یادآور شد: پیش از این سازمان برنامه طی گزارشی مزایا و مسائل تسهیلات مسکن روستایی را تشریح و به رییس‌جمهور ارایه کرده بود و آقای رئیسی هم کارشناسان را مسئول بررسی این گزارش کرد و نهایتا به این نتیجه رسید که سازمان برنامه و بانک مرکزی نسبت به پرداخت این وام اقدام کنند.

نیکزاد اذعان کرد: با توجه به بار سنگین مالی که از طریق یارانه‌ها به دوش دولت است، اتخاذ تصمیم درخصوص پرداخت وام مسکن روستایی نشان از اراده و عزم رییس‌جمهور برای آبادانی، ارتقای سطح زندگی روستاییان و بازسازی واحدهای مسکونی روستایی دارد که از ایشان کمال تشکر را داریم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم‌چنین میزان خسارات وارده به واحدهای مسکونی در جریان سیل روزهای اخیر را در حال بررسی دانست و گفت: در هر منطقه‌ای فرمانداران مسئول امور امدادرسانی هستند. بنیاد مسکن هم در کنار فرمانداران در حال تهیه بررسی خسارات وارد به واحدهای مسکونی است. با توجه به ادامه‌ی بارش‌ها فعلا آمار قطعی از تخریب و خسارات به واحدها نداریم و در روزهای آینده میزان خسارات مشخص می‌شود.

بنا بر این گزارش، رئیس‌جمهور در روزهای اخیر طی نامه‌ای در چهار بند خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد. سازمان بودجه نیز موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد از ۱۰۰ به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یابد. طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از شنبه ۸ مرداد با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به تمامی بانک‌های عامل، فرآیند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود. پیش از این سازمان برنامه به دلایلی همچون  تورم‌زا بودن و افزایش پایه پولی،  ضمانت‌نامه پرداخت مابه‌التفاوت ۱۳ درصدی سود مسکن روستایی را  ارایه نمی‌کرد.