۰ نفر

وضعیت راه ها؛

هراز از آخر امشب مسدود می شود

۶ مرداد ۱۴۰۱، ۲۲:۱۳
کد خبر: 656785
هراز از آخر امشب مسدود می شود

فرماندار شهرستان آمل با بیان اینکه سیلاب بامداد پنج‌شنبه در محور هراز سبب خسارت به حوزه راه و تاسیسات شده است، گفت: طبق برآوردهای اولیه تاکنون افزون بر ۱۵ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مذکور وارد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید عباس حسینی شامگاه پنجشنبه افزود: براثر بارندگی بامداد امروز پنجشنبه و وقوع سیلاب حجم بالایی آبرفت وارد محور هراز در محدوده پلیس راه لاریجان و تونل وانا شد که سبب مسدود شدن این محور گشته است.

وی با بیان اینکه از بامداد امروز بیش از  ۱۵ دستگاه ماشین آلات راهداری مشغول بازگشایی محور هراز بودند، بیان کرد: مسیر به صورت موقت بازگشایی شده تا خودروهای در مسیر مانده هدایت شوند و بار ترافیکی از این محور تخلیه گردد.

فرماندار شهرستان آمل با تاکید بر این که وجود صدها خودرو و ترافیک سنگین سبب کند شدن عملیات پاکسازی شده است، توضیح داد: از ساعات پایانی امشب محور هراز به صورت مطلق مسدود خواهد شد تا حجم بالای آبرفت وارده شده به جاده به طور کامل تخلیه گردد.

وی افزود: پیش بینی می شود عملیات پاکسازی محور هراز تا ظهر فردا تداوم داشته باشد از این رو درخواست ما این است که مسافران  و رانندگان از محورهای جایگزین تردد نمایند.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر طبق برآورد اولیه میزان خسارت ۱۵ میلیارد تومانی به حوزه راه وارد شده است، گفت: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته  اما خسارت هایی به زیرساخت های برق و برخی از امکان شخصی نیز وارد شده است که هنوز مبلغ خسارت مشخص نیست.

جاده هراز یا جاده ۷۷ مهم ترین و کوتاه ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می شود. 

حدود ۶۰ کیلومتر از مسیر حدود ۱۴۰  کیلومتری جاده هراز جزو حوزه استحفاظی شهرستان آمل است.