۰ نفر

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد:

قیمت بلیط هواپیما کمتر از یک پرس چلوکباب با مخلفات است!

۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبر: 656158
قیمت بلیط هواپیما کمتر از یک پرس چلوکباب با مخلفات است!

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که درحال حاضر قیمت بلیط هواپیما از قیمت یک پرس چلوکباب با مخلفات پایین‌تر است و شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌های گزافی برای یک پرواز باید پرداخت کنند که اکثر این هزینه‌ها به نرخ دلار محاسبه می‌شود اما قیمت بلیط هواپیما ریالی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، عبدالرضا موسوی در نشست خبری  امروز اظهار کرد: برخی انجمن‌ها بدون هیچ اطلاع و تخصصی در صنعت هوانوردی اظهار نظر می‌کنند و متاسفانه برخی از دستگاه‌ها بر اساس همین اظهار نظرها تصمیم گیری می کنند اما باید بدانیم  که قیمت یک چلوکباب با نوشابه و دسر و مخلفات زیر یک میلیون نیست و بیشتر از قیمت بلیط هواپیماست.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی دنبال  ارائه خدمات خوب هستند نه ثروت اندوزی، اما باید بگوییم به دلایل و مشکلات مختلف از جمله مسائل مالی و اقتصادی از مجموع ۳۳۳ فروند از هواپیماهای مسافری، حدود نیمی از آنها غیر فعال و زمین گیر هستند.                    

وی با اشاره به این که تراز شرکت های هواپیمایی منفی است و ایرلاین ها زیان‌ده هستند ادامه داد: بلیط هواپیما در بازار سیاه قیمت‌های متفاوتی پیدا کرده و آدمهای مختلفی در این زمینه تماس می گیرند و  دنبال  بلیط هواپیما هستند. اما باید گفت که همیشه و در محاسبه قیمت بلیط هواپیما نرخ پایین تری از ارز آزاد راه محاسبه کردیم تا مردم کمتر فشار را تحمل کنند به عنوان مثال در سال گذشته نرخ ارز ۲۲ هزار تومانی برای بلیط هواپیما در نظر گرفته بودیم و مبنای محاسبه قیمت بلیط هواپیما در آخرین نرخ نامه مصوبه ۲۵ هزار تومان  است.