۰ نفر

گزارش میدانی اقتصاد آنلاین از بازار مسکن؛

آپارتمان های قدیمی ساز شرق تهران چند؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 630113
آپارتمان های قدیمی ساز شرق تهران چند؟

در گزارش زیر به بررسی قیمت و مشخصات آپارتمان‌های قدیمی‌ساز شرق تهران خواهیم‌ پرداخت.

اقتصاد آنلاین_ نادیا سیه‌کار؛ عده‌ای از مردم برای سکونت علاقه‌مند به مناطق شرقی تهران هستند ولی به علت هزینه بالای خرید مسکن در این مناطق، به خانه‌های قدیمی‌ساز شرق تهران روی می‌آورند.

تهرانپارس یکی از محلات وسیع و بزرگ در تهران است که با توجه به دسترسی خوب آن به نقاط مختلف تهران و همچنین نزدیکی‌اش به یکی از خروجی‌های پرطرفدار‌ تهران متقاضیان بسیاری پیدا کرده است.

به عنوان مثال واحدی ۵۹ متری در تهرانپارس شرقی که ۲۵ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ اتاق خواب داشته باشد، ارزشی معادل ۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان دارد.

اگر قصد خرید خانه‌ای ۸۴ متری در پیروزی را دارید که ۲۴ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۲ خوابه باشد، به سرمایه‌ای بالغ‌ بر ۱ میلیارد و ۵۱۲ میلیون تومان احتیاج دارید. همچنین واحدی ۵۰ متری در همین منطقه که ۲۵ سال از ساخت آن گذشته باشد و ۱ اتاق خواب داشته باشد، ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بودجه لازم برای خرید خانه‌ای در نیروهوایی که متراژ آن ۵۰ متر باشد و ۲۰ سال از ساخت آن گذشته باشد و تک خوابه باشد، ۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان است. 

خانه‌ای در مجیدیه با متراژ ۷۲ متر و سنی معادل ۲۱ سال و ۲ اتاق خواب، در روزهای اخیر ۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان معامله شده است.

برای خرید واحد آپارتمانی ۵۳ متری در نارمک که ۱ خوابه باشد و ۲۵ سال از ساخت آن گذشته باشد مبلغی معادل ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان باید بپردازید.

همچنین در روزهای گذشته واحد آپارتمانی ۱۰۶ متری در تهران‌نو با ۲ اتاق خواب و ۲۵ سال سن، با مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان معامله شده است.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

قیمت آپارتمان