۰ نفر

رییس پلیس راه مازندران خبر داد؛

جاده های مازندران ترافیک است؟

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبر: 623590
جاده های مازندران ترافیک است؟

رییس پلیس راه مازندران وضعیت ترافیک خودرو در جاده‌های ارتباطی این استان در زمان حاضر را سنگین و پرحجم اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب، وضعیت ترافیک در جاده کندوان و هراز را پرحجم و سنگین و در برخی مسیر نیمه سنگین اعلام کرد و اظهار داشـت: همزمان با آغاز بازگشت مسافران به مقصد و آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، تردد خودرو در هر دو مسیر رفت و برگشت جاده‌های ارتباطی مازندران سنیگن و پرحجم شده است و بی شک در روزهای آینده نیز تا پایان تعطیلات نوروزی این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وی وضعیت تردد خودرو در دیگر جاده‌های ارتباطی مازندران را در زمان حاضر عادی و روان ذکرکرد و با بیان اینکه سرعت و سبقت غیرمجاز و تخلفات حادثه ساز خط قرمز پلیس است ، از  رانندگان وسایل نقلیه خواست ضمن مدیریت سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجار خودداری کنند.

سرهنگ جهان تاب گفت: همزمان با پایان یافتن نیمه نخست تعطیلات و موج بازگشت مسافران نوروزی به مقصد، ترافیک خودرویی در جاده های مازندران در مسیر برگشت به تهران و کرج سنگین و پرحجم است و شب گذشته نیز ترافیک خودرویی در محدوده شهر مرزن آباد از توابع شهرستان چالوس در مسیر شمال به جنوب به چند کیلومتر رسیده بود.

رییس پلیس راه مازندران به رانندگان توصیه کرد ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و مدیرت سفر، از هرگونه عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

سرهنگ جهان‌تاب رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین وقوع وقوع تصادف رانندگی عنوان کرد و از رانندگان وسیله نقلیه خواست پس توقفی کوتاه و  استراحتی کافی به مسیر خود ادامه دهند.

پلیس راه مازندران پیش از این همزمان با اعلام محدودیت های ترافیکی نوروزی، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند، خواست تا ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، سفرشان را مدیریت کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

 بر اساس آمار سامانه‌های هوشمند ترددشمار جاده‌های این استان، از ابتدای طرح نوروزی در ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین حدود ۱۶ میلیون تردد در جاده‌های این استان ثبت شد.