۰ نفر

جاده چالوس و هراز یک طرفه شد؛

یک طرف شدن هراز و چالوس جدی است؟

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۲
کد خبر: 623585
یک طرف شدن هراز و چالوس جدی است؟

در حالیکه امسال بر خلاف سال‌های گذشته که جاده‌های کشور روزهای نسبتا خلوتی را سپری می‌کردند، سفرهای نوروزی و ترافیک در محورهای مختلف به ویژه‌ جاده‌های شمالی به اوج خود رسیده، ابلاغ تصمیمی عجیب برای یکطرفه کردن محور هراز و چالوس نه‌تنها می‌تواند برنامه‌های نوروزی مردم را مختل کرده، ‌ بلکه وضعیت ترافیک را هم با توجه به محدودیت‌های مذکور پیچیده تر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در شرایطی که سفرهای نوروزی و ترددهای بین استانی نوروز امسال نسبت به همین ایام در سال‌های گذشته بیشتر بوده و رکورد شکنی‌های جدیدی حتی نسبت به نوروز قبل از شیوع ویروس کرونا (۱۳۹۸) اتفاق افتاده است، اطلاعیه‌های جدیدی از سوی پلیس راهور منتشر شده که نشان می‌دهد از چهارم فروردین ماه تا ۱۵ فروردین‌ماه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۴ مسیر جنوب به شمال بسته خواهد شد و ترددها به صورت یکطرفه از استان‌های شمالی به سمت تهران انجام می‌شود.

اما این اطلاعیه و تصمیم پلیس راه در حالی از سوی برخی رسانه‌ها اعلام شد که تاکنون سابقه اجرای چنین محدودیت ترافیکی (از نظر ساعت اجرا و بازه زمانی طولانی) وجود نداشته است و در صورت اجرایی شدن سبب می‌شود تا حجم ترافیک محورهای هراز و چالوس از تهران به سمت شمال کشور به عنوان پرترددترین جاده‌های کشور به ویژه در ایام نوروز به ساعات ۲۴ تا ۱۰ صبح منتقل شود. از سوی دیگر عملا این محورها با گره‌های ترافیکی بزرگ‌تر و بیشتری مواجه خواهد شد.

پیگیری‌ها از کارشناسان هم نشان می‌دهد که ابلاغ چنین تصمیمی عجولانه انجام شده و ترافیک را به ویژه در ساعات شب بیشتر خواهد کرد و ممکن است مخاطراتی برای سفرهای نوروزی مردم در این جاده‌ها به وجود بیاورد.

البته در اطلاعیه پلیس راه برای اعمال ممنوعیت تردد و محدودیت ترافیکی آمده است که در محورهای هراز از چهارهم تا پانزدهم فروردین‌ماه این تصمیم اجرایی خواهد شد در حالی که در روزهای گذشته چنین محدودیت ترافیکی اجرا نشد و تنها دیروز محور چالوس از ساعت ۱۱ الی ۱۴ یک طرفه شد. براین اساس به نظر می‌رسد که این محدودیت ترافیکی چندان جدی گرفته نخواهد شد.