۰ نفر

معاون وزیر راه پاسخ داد؛

اگر واکسن نزنیم می توانیم سفر کنیم؟

۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۳
کد خبر: 621955
اگر واکسن نزنیم می توانیم سفر کنیم؟

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تردد یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای از ابتدای سفرهای نوروزی تا کنون خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، داریوش امانی در حاشیه بازدید از ترمینال جنوب تهران در آستانه سفرهای نوروزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تقاضای نوروز، زیاد و ظرفیت ارائه سفر از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کم است، گفت: برای نوروز پیش‌رو همکاران ما در سازمان راهداری تلاش کردند تا مسیرهای پرتردد و مقاصدی که بیشترین تقاضای سفر را دارند، ساماندهی کنند بنابراین تعداد اتوبوس‌ها برای این مقاصد بیشتر از سایر مسیرها در نظر گرفته شده است.

وی درباره ایمنی سفرهای عمومی جاده‌ای افزود: بازرسی دوره‌ای اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه را به صورت نامحسوس انجام داده‌ایم و دستورالعمل‌های لازم هم از قبل به شرکت‌های حمل و نقل مسافری ابلاغ شده است. حتی در حال حاضر هم قبل از حرکت ناوگان، بازرسی فنی مجدد از اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همکاران ما در این سازمان در طول مسیر سفرهای نوروزی به صورت رندُم ناوگان حمل و نقل عمومی را نگه داشته و بازرسی فنی می‌کنند.

امانی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند امسال تاکنون (۲۸ اسفندماه) یک میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جابجا شده‌اند، تصریح کرد: بیشترین سهم مسافر به اتوبوس‌ها و سپس مینی‌بوس‌ها و سواری‌های کرایه اختصاص دارد.

وی بیشترین تخلف ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را تأخیر حرکت ناوگان عنوان و اظهار کرد: همچنین مسافران از پیاده و سوار کردن مسافر از سوی رانندگان اتوبوس در طول مسیر گلایه داشتند. علت تأخیر نیز ظرفیت پایین برخی مقاصد است که مسافر به تعداد لازم وجود ندارد و راننده یا شرکت حمل و نقلی برای مسافرگیری معطل می‌شود البته این موضوع برای ما قابل قبول نیست. ما به شرکت‌های حمل و نقلی تأکید کرده‌ایم به محض آنکه صورت وضعیت بسته می‌شود، شرکت حمل و نقل باید سر ساعت راننده را موظف به آغاز حرکت کند؛ در غیر این صورت هم با شرکت و هم راننده برخورد خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: اگر موردی به ما گزارش شود که بلیت گران‌تر از تعرفه فروخته شود یا شرکتی از عرضه بلیت خودداری کند، سازمان راهداری بلافاصله رسیدگی کرده و با خاطیان برخورد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا فعلاً به کسانی که دو دوز واکسن زده‌اند، بلیت فروخته می‌شود. همچنین مالک پلاک خودروهایی که دو دوز واکسن نزده باشد، جریمه خواهد شد.

امانی ادامه داد: خودروهای شخصی در جاده‌ها با دوربین جاده‌ای سازمان راهداری و پلیس راهور کنترل شده و پس از تقاطع‌گیری با سامانه وزارت بهداشت، مالک خودرو توسط پلیس شناسایی شده و در صورت نزدن واکسن جریمه می‌شود.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ۲۷ اسفند را شلوغ‌ترین روز ترددهای جاده‌ای از ابتدای سفرهای نوروزی (۲۵ اسفندماه) تاکنون دانست و گفت: ۲ میلیون و ۱۷۸ هزار تردد در ۲۷ اسفند ثبت شد که ۳۰ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است. جاده‌های چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه‌های تهران - قم، تهران – کرج و تهران – قزوین بیشترین سهم را در ترددهای ۲۷ اسفند داشته‌اند. از ۲۷ اسفند تاکنون از استان‌های تهران و البرز ۴۲۶ هزار خودرو خارج شده است.

وی تأکید کرد: بیشترین مقاصد خودروهای خروجی از تهران، قم، مازندران و اصفهان بوده است.