۰ نفر

۱۴ هزار و ۴۰۰ اتوبوس مسافران نوروزی را جابه جا می کنند؛

سفرهای نوروزی آغاز شد

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبر: 621344
سفرهای نوروزی آغاز شد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه وشهرسازی گفت: ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابه‌جایی مسافران در سفرهای نوروزی می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛  شهریار افندی زاده گفت: سازمان راهداری با ۱۴ هزار و۴۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۴هزار و۳۰۰ و۳۰ هزار ۳۰۰ دستگاه سواری کرایه در ایام نوروز اقدام به جابه‌جایی مسافران می کند.

به گفته معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در بخش حمل جاده ای هم ۴۵ هزار کیلومتر راه اصلی، راه شریانی و آزاد راه  در نظر گرفته شده است که در این مسیرها ۱۲ هزار و۶۰۰ راهدار اقدام به ارائه خدمات در بین مسافران می‌کنند.

امروز معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از پایانه آزادی بازدید کرد و در این بازدید برخی از مسافران از کمبود سرویس و یا تاخیر در حرکت اتوبوس ها گله مند بودند که دستورات لازم برای افزایش تعداد سرویس ها و توزیع مناسب در حرکت ها ارائه شد.

سفرهای نوروزی از امروز ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. امروز وزیر راه وشهرسازی هم از وضعیت قطارها بازدید کرد.

رییس سازمان راهداری و و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این رابطه گفت: برای نوروز ۱۴۰۱ حدود ۳۰ درصد رشد سفر‌های نوروزی پیش بینی می‌شود، برای این سفر‌ها بالغ بر ۴۰۰ سامانه کنترل جاده‌ای تعبیه شده است.

وی ادامه داد: در برخی از محورهای پر تردد عمر برخی از راه ها و میزان ظرفیتی که دارند با هم همخوانی ندارند و باید برای بعضی از راه های مواصلاتی راه های جایگزین در نظر گرفته شود. سازمان راهداری زیرساخت های لازم برای برخی از گلوگاه ها و محورهای پر تردد را مورد بررسی قرار داده است. 

از سوی دیگر شالبافیان،  معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، راه گسترش گردشگری داخلی را توسعه حمل و نقل ریلی کشور دانست. راه گسترش گردشگری داخلی و جلوگیری از سوانح، توسعه حمل و نقل ریلی است.