۰ نفر

۱۰ درصد دوربین های پلیس در جاده ها خراب هستند

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۰۷
کد خبر: 617681
۱۰ درصد دوربین های پلیس در جاده ها خراب هستند

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: کمتر از ۱۰ درصد دوربین‌های جاده‌ای خارج از سرویس هستند که به زودی به مدار برمی‌گردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رضا اکبری در حاشیه مراسم پاکسازی حریم راه‌ها به شبکه خبر اظهار کرد: پاکسازی حریم راه‌ها یکی از وظایف سازمان راهداری است که هم در طول سال و هم در آستانه نوروز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: به همه استان‌ها دستورالعملی جهت آماده سازی جاده‌ها ابلاغ کردیم و برای زیباسازی منظر جاده‌ها به صورت گروهی در هفته جاری در سراسر کشور اقدام می‌کنیم.

اکبری افزود: برای این طرح حدود ۱۰ هزار راهدار و ۸ هزار ماشین آلات در سراسر کشور جهت پاکسازی حریم جاده‌ها آماده خدمت‌رسانی هستند وی بیان کرد در آستانه نوروز نقاط حادثه‌خیز طی دو هفته آتی بازدید می‌شود اگر اثر خود را از دست داده باشند با نصب تابلو خط‌کشی و بنر پیش آگاهی به رانندگان داده می‌شود.

اکبری در پاسخ به این سوال که چرا تعداد نقاط حادثه خیزی که پلیس اعلام می‌کند با آمار سازمان راهداری متفاوت است، تصریح کرد: تعداد نقاط حادثه‌خیز ۳ سال پیش صورت جلسه شده ولی پلیس بر اساس آمار تصادفات، نقاط حادثه خیز را اعلام می‌کند و معتقد است نقاط حادثه‌خیز جدیدی به نقاط قبلی افزوده شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: ظرف ۳ ماه آینده لیست جدید نقاط حادثه خیز جاده‌ها به روز رسانی می‌شود.

وی بیان کرد: کمتر از ۱۰ درصد دوربین‌های جاده‌ای خارج از سرویس هستند و به زودی به مدار برمی‌گردند و حدود ۱۰۰۰ دوربین جدید نیز در جاده‌های کشور نصب می‌شود.