۰ نفر

ساخت بیمارستان با ایستگاه مترو!

۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹:۲۶
کد خبر: 610722
ساخت بیمارستان با ایستگاه مترو!

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: درخصوص احداث بیمارستان در شهر تهران، با درنظر گرفتن شرایط بحران محتمل شهر تهران به نظر می‌رسد صرفاً امداد هوایی کارساز بوده و لذا در حال مطالعه و بررسی نحوه احداث بیمارستان به همراه بهره‌برداری از باند پروازی و امکان سنجی قابلیت اتصال به شبکه مترو در تهران هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی نصیری در نشست بررسی نحوه تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در حوزه سلامت که در محل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، گفت: این نشست با هدف یافتن راهکارهای اجرایی و نحوه همکاری با سازمان اورژانس کشور و مرکز اورژانس تهران، هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیم در خصوص احداث و یا جانمایی پایگاه‌های اورژانس در اماکن شهری در دسترس و بیمارستان‌های تحت اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی، برگزار شد.

وی با اشاره به دستور شهردارتهران برای برگزاری این جلسه گفت: البته این نشست صرفا محدود به اورژانس نیست و دستگاه‌های مختلفی در این زمینه مسئولیت دارند. حوزه سلامت کلانشهر تهران باید خط مقدم امدادرسانی به مردم باشد ، چون مهمترین سرمایه مردم که باید در بحران حفظ شود، سلامت آنهاست. با این حال این بخش از امکانات مناسبی برخوردار نیست. لذا به این جمع‌بندی رسیدیم که در این جلسه موضوع را به اورژانس محدود نکنیم و مسئله را در سطح نظام سلامت  بررسی کنیم.

وی افزود: موضوع سلامت شهروندان تهرانی جزو ماموریت های مدیریت بحران شهری بوده و لذا در ساختار جدید سازمان پیشگیری  و مدیریت بحران شهر تهران، در نظر است ساختاری متوازن با ماموریت های سه گانه و متناسب با مصوبات پیشین شورای اسلامی شهر تهران، طراحی و اجرا شود.

 سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه در قدم اول، تهیه نقشه ریسک حوزه‌های مختلف درمانی و ایجاد یک نقشه خطرپذیری منطبق بر واقعیات موجود جهت ارائه به سیاست‌گذاران بالادستی مدنظر است، گفت: در همین راستا نیز لازم است که گزارشی از وضعیت موجود حوزه سلامت در شهر تهران تهیه و در جلسه بعدی شورای عالی مدیریت بحران کشور ارائه شود.

نصیری ادامه داد: این موضوع قطعاً نگاه مدیران استانی و شهری و چگونگی تخصیص منابع مالی را در برنامه‌ریزی‌های آتی بهبود بخشیده و در صورت احداثات جدید، اصلاحات مدنظر مدیران حوزه سلامت لحاظ خواهد شد. لذا پیشنهاد می‌شود مواردی که در توان شهرداری است و در قالب مصوبات این جلسه قابل پیگیری از طریق این سازمان است، مطرح شود.

وی در ادامه گفت: درخصوص احداث بیمارستان در شهر تهران، با درنظر گرفتن شرایط بحران محتمل شهر تهران به نظر می‌رسد صرفاً امداد هوایی کارساز بوده و لذا در حال مطالعه و بررسی نحوه  احداث بیمارستان به همراه بهره‌برداری از باند پروازی و امکان سنجی قابلیت اتصال به شبکه مترو  در تهران هستیم.

تهران بویژه در حوزه فوریت‌های پزشکی، با محدودیت های بی شماری روبه روست

در ادامه این نشست دکتر جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به این که عمده مشکلاتی که سازمان با آن مواجه است، بحث اعتبارات و بودجه سالانه است، گفت: شهر تهران بویژه در حوزه فوریتهای پزشکی، با محدودیت های بیشماری روبرو است. محدودیت‌های نیروی انسانی متخصص، فضاهای کاری و استراحت پرسنل شاغل به همراه معضلات ترافیکی در سطح معابر شهر، امدادرسانی را با مشکل روبرو کرده است. لذا لازم است در مصوبات ستاد مدیریت بحران این قبیل موضوعات پیگیری و در اماکن تحت اختیار وزارت بهداشت، پایگاه های اورژانس مستقر شود.

در ادامه این جلسه صمیم مرادی روزبهانی مسئول دبیرخانه ستاد مدیریت بحران شهر تهران در گزارشی به بررسی مشکلات اورژانس در شهر تهران پرداخت و چالش‌های اورژانس، زمان رسیدن به بالین بیمار ، کمبود تعداد پایگاه و مشکلات موجود کمبود امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی بررسی و راهکارهای پیشنهادی اورژانس برای رفع مشکلات نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه علاوه بر سرپرست سازمان مدیریت بحران شهر تهران و رییس سازمان اورژانس کشور، رییس اورژانس تهران، نمایندگان دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، ایران ، شهید بهشتی، علوم توانبخشی و علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، نماینده بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، نمایندگان هماهنگی، خدمات شهری، سازمان املاک و اداره کل سلامت و شرکت شهر سالم نیز حضور داشتند.