۰ نفر

قیمت آپارتمان های منطقه ۵ تهران چند؟

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷
کد خبر: 607165
قیمت آپارتمان های منطقه ۵ تهران چند؟

قیمت پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی در فایل‌‌های عرضه شده به منطقه ۵ شهر تهران در روزهای اخیر، عمدتا قیمت‌‌های واقع در محدوده متعارف بوده است. به‌طوری‌که بررسی فایل‌‌ها نشان می‌دهد بخش زیادی از واحدهای مسکونی که در روزهای اخیر به بازار معاملات مسکن این منطقه عرضه شدند با قیمت‌‌های متعارف و منطقی و متناسب با ارزش روز واحدها به متقاضیان معرفی شده‌‌‌‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، با این حال تحقیقات میدانینشان می‌دهد، برخی از واسطه‌ها وکارشناسان معاملات ملکی در این منطقه می‌گویند قیمت‌‌ها هنوز هم می‌تواند متعادل‌‌تر شود و ظرفیت برای کاهش قیمت‌‌های پیشنهادی وجود دارد.

منطقه ۵ شهر تهران پرمعامله‌‌ترین منطقه به لحاظ معاملات خرید و فروش و اجاره مسکن در شهر تهران است. آن طور که فعالان بازار معاملات مسکن این منطقه اظهار می‌کنند از حدود یک ماه قبل تعداد معاملات خرید مسکن در این منطقه همزمان با افزایش حجم تقاضا برای خرید آپارتمان افزایش یافته است.

عمده خریداران یا متقاضیان خرید مسکن در این منطقه نیز افرادی هستند که یا قصد تبدیل به احسن و سکونت در واحد بهتر دارند یا افرادی که قصد دارند سرمایه خود را به بازار مسکن وارد کرده و برای چند سال واحدهای خریداری شده را به بازار اجاره عرضه کنند. عمده این گروه از واحدها نیز این روزها با شرایط رهن کامل به بازار عرضه می‌شود که این موضوع نیز نقش نسبتا محسوسی در افزایش تعداد فایل‌‌های اجاره مسکن به‌ویژه فایل رهن کامل در این منطقه داشته است.

به‌طور متوسط در هر ماه ۱۵ درصد از حجم کل معاملات مسکن شهر تهران در منطقه ۵ انجام می‌شود و این منطقه نخستین مقصد خریدهای مصرفی و سرمایه‌‌ای پایتخت محسوب می‌شود. همچنین بیشترین میزان معاملات اجاره مسکن نیز در این منطقه انجام می‌شود.

در جدول نبض بازار زیر تازه‌‌ترین فایل‌‌های عرضه شده به بازار فروش مسکن در منطقه ۵ شهر تهران درج شده است.

TayOVDOVSJ1j