۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

خانه های قلب تهران چند معامله شد؟

۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۷
کد خبر: 532434
خانه های قلب تهران چند معامله شد؟

در گزارش پیش رو به بررسی قیمت واحدهایی که در ۲۰روز اخیر در منطقه۶ شهرداری تهران انجام شده است، خواهیم پرداخت.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ منطقه۶ تهران، یکی از مناطق شهرداری در مرکز تهران بوده که مساحت آن بیش از ۳درصد تهران را در برمی‌گیرد. امیرآباد، یوسف‌آباد، سنایی، فاطمی، جهاد، بهجت‌آباد، وصال و... از محله‌های معروف این منطقه است که قیمت مسکن در بیشتر محله‌های این منطقه از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است.

براساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن در این منطقه طی اردیبهشت ماه ۴۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان به ازای هر متر مربع بود و طی این ماه، ۱۲۱ معامله در این منطقه انجام شد؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهایی که در این محله معامله شد، خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است: قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید، براساس اطلاعات ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران است و تنها قیمت نمونه‌ای از واحدها را نشان می‌دهد و به طور مطلق بیانگر قیمت مسکن در این منطقه نیست. قیمت مسکن در هر منطقه با توجه به شرایط ملک متفاوت است و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در ارقامی که در ادامه می‌آید، ندارد.

یکی از واحدهایی که طی روزهای اخیر در این منطقه از شهرداری تهران صورت گرفت، واحدی ۸۸متری و ۱۸ساله در شیراز بود؛ این واحد با قیمت ۴۰میلیون و ۸۶۲هزار تومان در هر متر مربع به فروش رسید. همچنین قیمت مسکن جهت معامله واحدی ۱۰۰متری و ۴۵سال ساخت در قزل قلعه ۳۲میلیون تومان برای هر متر مربع بوده است.

یک خانه ۱۱۶متری و ۲۳سال ساخت در یوسف‌آباد متری ۳۶میلیون و ۹۱۴هزار تومان، واحدی ۹۴متری و ۴ساله در نصرت متری ۳۸میلیون تومان و یک دستگاه آپارتمان ۹۱متری و ۲۸سال ساخت در میدان جهاد متری ۴۲میلیون تومان فروخته شد.

ولی‌عصر، خیابانی طویل در تهران است که بخشی از آن نیز در منطقه۶ شهرداری تهران قرار دارد. واحدی ۱۹۷متری و ۲۴ساله در ولیعصر متری ۴۸میلیون تومان معامله شد. همچنین جهت خرید یک خانه ۶۷متری و یک ساله در فاطمی ۵۰میلیون و ۷۴۶هزار تومان هزینه برای هر متر مربع پرداخته شده است.

کشاورز از دیگر محله‌های منطقه۶ بوده که یک خانه ۵۱متری و ۲۷ساله در آن ۲۵میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش می‌رسد. همچنین هزینه مورد نیاز برای خرید یک خانه ۶۲متری و ۲۱ساله در کشاورز ۲۵میلیون و ۱۲۰هزار تومان به ازای هر متر مربع بود.

خانه‌های قلب تهران چند معامله شد؟