۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های نوساز غرب تهران چند؟

۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۸:۴۳
کد خبر: 518503
خانه‌های نوساز غرب تهران چند؟

در گزارش پیش رو قیمت برخی از واحدهای نوسازی که در محله‌های غربی تهران به فروش گذاشته شده است را خواهید دید.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ غرب تهران یکی از مناطق پر متقاضی برای خرید مسکن است و بسیاری از افراد برای خرید و اجاره مسکن محله‌های غربی را ترجیح می‌دهند؛ مناطق 2 ، 5 ، 18 و 22 از  مناطق غربی تهران محسوب می‌شود که قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها متفاوت است؛ البته به طور کل واحدهای غربی تهران با قیمت بالایی معامله می‌شود و اغلب قیمت‌هایی که توسط مالکان اعلام می‌شود، بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران است.

در غرب تهران می‌توان واحدهایی با متراژ، امکانات و قیمت‌های متنوع خریداری کرد؛ برای مثال در حالی که قیمت مسکن برای برخی واحدهای سعادت آباد به بالای 100میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد، واحدهای خلیج فارس و... با قیمت‌های زیر 20میلیون تومان در هر متر مربع نیز به فروش گذاشته می‌شود؛ در ادامه این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای نوسازی که در غرب تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

قیمت مسکن در تهران

در خصوص واحدهای نوساز باید گفت: قیمت مسکن جهت خرید واحدهای نوساز به طور کل بالاتر از واحدهای قدیمی‌تر است؛ البته سایر عوامل چون محله، کوچه و خیابان، نور، طبقه، امکانات ساختمان، تعداد طبقات و... نیز در این تعیین قیمت دخیل است.

سعادت آباد یکی از محله‌های شمال غرب تهران است که قیمت مسکن در آن بالا بوده و واحدهای لوکس بسیار زیادی نیز در آن وجود دارد؛ یک واحد آپارتمان 250متری و نوساز در این محله متری 120میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

مرزداران از دیگر محله‌های غربی تهران است که متوسط قیمت مسکن در آن از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است؛ یکی از کارشناسان مشاور املاکی که در این محله فعالیت دارد، به اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در مرزداران از متری 35 تا 40میلیون تومان برای واحدهای نوساز شروع می‌شود و بسته به امکانات و محل دقیق ملک، ممکن است بالاتر نیز برود؛ یک دستگاه آپارتمان 90متری و نوساز در این محله متری 45میلیون تومان قیمت خورد.

یک واحد 115متری و نوساز در صادقیه متری 40میلیون تومان و واحدی 130متری و نوساز در پونک نیز متری 38میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. جنت آباد یکی دیگر از محله‌های تهران در منطقه5 شهرداری است؛ قیمت واحدی 140متری و نوساز در این محله 45میلیون تومان برای هر متر مربع اعلام شد.

لازم به ذکر است؛ قیمت‌های یادشده بر اساس املاکی است که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است؛ قیمت مسکن باتوجه به عوامل متعدد متغیر بوده و برای تعیین دقیق قیمت باید به تمام فاکتورها توجه کرد؛ لذا قیمت‌های ذکرشده، بیانگر قیمت دقیق مسکن در محله‌های مذکور نیست.