۰ نفر

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تشریح کرد؛

جزییات تمدید قرارداد مستاجران در سال‌جاری/ مبلغ جدید قراردادهای اجاره بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

۱۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۱۰
کد خبر: 518054
جزییات تمدید قرارداد مستاجران در سال‌جاری/ مبلغ جدید قراردادهای اجاره بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: مصوبه جدید مربوط به تمدید قرارداد اجاره، متناسب با شرایط روز و با توجه به تغییرات قیمتی و کاهش رشد قیمت‌های مسکن خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «پروانه اصلانی» مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، جزئیات تمدید قرارداد مستاجران را در ۱۴۰۰ اعلام کرد.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا در سال ۹۹ قرار شد تا قراردادهای اجاره از تیرماه سال گذشته به مدت یک سال به‌طور خودکار و با نرخ‌هایی که در هر شهر اعلام می‌شود، تمدید شود؛ بنابراین قراردادهایی که زمان تمدید آنها تا تیرماه ۱۴۰۰ است به صورت خودکار و مطابق مصوبه سال گذشته قابل تمدید است.

اصلانی ادامه‌داد: پس از تیرماه ۱۴۰۰ نیز بر اساس تصمیمی که ستاد ملی کرونا خواهد گرفت، مجدد در این باره اتخاذ تصمیم خواهد شد.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی درصدد است تا مصوبه جدیدی را با توجه به شرایط روز، تدوین و به تصویب برساند که متناسب با شرایط روز و با توجه به تغییرات قیمتی و کاهش رشد قیمت‌های مسکن خواهد بود.

این مسئول، تصمیم‌گیری درباره پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی برای موضوع اجاره‌بها که در حال تدوین است را بر عهده ستاد ملی کرونا دانست.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ستاد ملی کرونا پارسال مصوب کرد تا حداکثر افزایش میزان اجاره‌بها و رهن در تهران تا ۲۵ درصد، در سایر کلان‌شهرها تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها تا ۱۵ درصد قابل قبول و اجرایی است.