۰ نفر

اسلامی خبر داد؛

تکمیل آیین‌نامه اجرا و نظارت بر شهرسازی در سال۱۴۰۰

۱۲ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۰۲
کد خبر: 517054
تکمیل آیین‌نامه اجرا و نظارت بر شهرسازی در سال۱۴۰۰

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل آیین‌نامه اجرا و نظارت بر شهرسازی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: درصدد هستیم، نظام مدونی را حاکم کنیم تا به صورت تضامنی بر شهرسازی کشور کنترل داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، «محمد اسلامی» تکمیل آیین‌نامه اجرا و نظارت بر شهرسازی را یک اقدام مغفول مانده دانست و افزود: با تکمیل این آیین نامه، از صدور پروانه، ساخت و سازهای غیرمجاز و رویه‌هایی که موجب این همه ناهنجاری در کشور شده است، جلوگیری خواهد شد.

اسلامی یادآور شد:‌ با توجه به ضوابط و الگوهایی که آن را در سال ۱۴۰۰ عملی خواهیم کرد، برای نخستین بار در تاریخ کشور این نظام قدرتمند در شهرسازی کشور پیاده خواهد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای حوزه شهرسازی و معماری این وزارتخانه در سال گذشته، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت در حوزه شهرسازی که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پایه گذاری شد، این بود که نگاه ما در شهرسازی، نگاه به مسائل اجتماعی و ضرورت پایبندی به الزامات ضوابط و شهرسازی به ویژه به معماری ایران و اسلامی بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در این راستا توانستیم هر آنچه را که تبدیل به گره ای مزمن و کهنه شده بود، در سال ۹۹ با کار کارشناسی مستمر و مداوم حل کنیم و نگذاریم که هیچ مساله‌ای به عنوان درد مزمن در شهرسازی کشور باقی بماند.

وی یادآور شد:‌ شهرهای بدون طرح جامع و طرح تفصیلی را شناسایی کردیم و همه را در دستور کار قرار دادیم، به گونه‌ای شد که برای آن‌ها مشاور تعیین کردیم و منابع برای آن در دستور کار قرار گرفت.

اسلامی افزود: در دستور کار قرار دادن این شهرها بدون توجه به رویه‌های قبلی بود زیرا برخی سعی می‌کردند که این موضوع را به خاطر مسایلی، به گردن سایر نهادها از جمله شهرداری‌ها بیاندازند اما این‌ موضوعات به دلیل مسایل مالی و دیگر انگیزه‌های آشکار و پنهان و نیز افرادی که علاقه مند به تهیه طرح جامع و تفصیلی نبودند، متوقف و موجب خارج از نُرم ماندن ساخت و سازها شد که آن را ساماندهی کردیم.