۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های ۳میلیارد تومانی تهران (معاملات بهمن۹۹)

۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶
کد خبر: 513020
خانه‌های ۳میلیارد تومانی تهران (معاملات بهمن۹۹)

گزارش پیش رو به بررسی جزییات معاملات واحدهای 3میلیارد تومانی که در طول بهمن ماه در سطح شهر تهران انجام شده است، می‌پردازد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ با افزایش قیمت مسکن، روز به روز توان افراد برای خرید واحد مسکونی کاهش می‌یابد و به گفته کارشناسان مشاور املاک، غالب واحدهایی که طی ماه‌های اخیر معامله شده است، واحدهایی بوده که مالک قصد خرید واحدی بزرگ‌تر داشته است و یا هدف از خرید سرمایه‌گذاری بوده است؛ اگر متوسط قیمت مسکن در تهران را ملاک قرار دهیم، با بودجه‌ 3میلیارد تومانی می‌توان واحدی تقریبا 100متری خریداری کرد که این متراژ باتوجه به متوسط قیمت مسکن در محله‌ای که قصد خرید ملک دارید متغیر خواهد بود.

در ادامه این گزارش به بررسی جزییات معاملات برخی از واحدهای 3میلیارد تومانی که طی بهمن ماه سال جاری در تهران انجام شده است خواهیم پرداخت.

 لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی بهمن ماه (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌ واحدهایی است که طی بهمن ماه سال جاری برای واحدهای 3میلیارد تومانی در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین قیمت مسکن در محله‌های‌ یادشده نیست.

صادقیه محله‌ای در منطقه5 شهرداری تهران است؛ متوسط قیمت مسکن در این محله تقریبا از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر بوده و گاه قیمت‌های بسیار نجومی نیز برای واحدهای این محله اعلام می‌شود؛ یک خانه 82متری و 22سال ساخت در این محله با قیمت 36میلیون و 438هزار تومان در هر متر مربع معامله شد؛ واحدی 76متری و 7سال ساخت در جنت آباد نیز با قیمت 43میلیون تومان در هر متر مربع به فروش رسید.

قیمت مسکن جهت معامله یک واحد آپارتمان 75متری و 25سال ساخت در طرشت 2میلیارد و 615میلیون تومان بوده است؛ واحدی 67متری و 32سال ساخت در میدان ولیعصر نیز متری 31میلیون و 343هزار تومان معامله شد.

تهرانپارس یک محله در شرق تهران و منطقه4 شهرداری است؛ جهت معامله یک خانه 66متری و 10سال ساخت در این محله 31میلیون و 330هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت شد؛ قیمت واحدی 109متری و 2سال ساخت در محله کارون جنوبی نیز 2میلیارد و 637میلیون تومان بوده است.

فاطمی محله‌ای در مرکز تهران است؛ قیمت مسکن در محله‌های مرکزی به طور کل از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است که سن بنا، مواد به کار رفته در ساختمان و... نیز در تعیین قیمت نقش دارد؛ یک خانه 75متری و 9ساله در فاطمی با قیمت 43میلیون تومان در هر متر مربع فروخته شد.

آپارتمان 3میلیاردی