۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

سناریوهای کرونایی احتمالی برای سفرها

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲:۰۰
کد خبر: 507606
سناریوهای کرونایی احتمالی برای سفرها

در شرایطی که از احتمال محدودتر شدن ترددهای بین استانی و سفرهای مردم حتی با وسایل حمل ونقل عمومی خبرهایی منتشر شده است، معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: سناریوهای مختلفی در این زمینه ممکن است وجود داشته باشد که آماده اجرای آن هستیم اما تاکنون چیزی ابلاغ نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در پی هشدار مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بالا رفتن آمار ابتلاء به کرونای انگلیسی، برخی اخبار و شنیده‌ها مبنی بر محدودیت بیشتر سفرهای مردم در اسفند ماه منتشر شد.

شهرام آدم نژاد – معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی –  اظهار کرد: مسلما در شرایط کنونی حمل‌ونقل عمومی با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه‌تر به کار خودشان ادامه می‌دهند اما اگر شرایط از نظر شیوع ویروس کرونا به حدی بد شود که مجبور شویم حمل و نقل عمومی را نیز محدود کنیم، این اتفاق نیز خواهد افتاد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سفرهای مردم در اسفند ماه در راستای افزایش نگرانی‌ها برای بالاتر رفتن آمارهای شیوع ویروس کرونا به ویژه از نوع انگلیسی محدودتر خواهد شد؟ افزود: تا کنون ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در این راستا نداشته ایم و بنابراین پروتکل‌های سابق بر مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز حاکم است.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان ایکه اگر پروتکل یا محدودیت جدیدی اعلام شود وزارت کشور، ستاد ملی مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آن را اعلام خواهد کرد، گفت:  مسلما وزارت راه و شهرسازی نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی ستاد ملی مقابله با کرونا خود را موظف به اجرای مصوبات و ابلاغیه‌های بهداشتی در این زمینه می‌داند و اگر محدودیت جدیدی ابلاغ شود مصمم آن را اجرا خواهد کرد.