۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خانه‌های غرب تهران چند؟/ آینده قیمت مسکن از نگاه مشاوران املاک

۲۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۱۹
کد خبر: 506249
خانه‌های غرب تهران چند؟/ آینده قیمت مسکن از نگاه مشاوران املاک

آپارتمان‌های غرب تهران، میانگین از متری ۲۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و این رقم در برخی از محله‌ها به بیش از ۱۰۰میلیون تومان در هر متر مربع هم می‌رسد که در رتبه اول محله و سپس متراژ، سن بنا و... در تعیین قیمت واحدها موثر است.

اقتصادآنلاینسیده زهرا محمودی؛ قیمت مسکن در هر یک از نقاط تهران متفاوت بوده و در برخی از نقاط قیمت مسکن چند برابر قیمت مسکن در سایر مناطق و محله‌ها است؛ غرب تهران یکی از مناطق گران این شهر در حوزه مسکن است که آپارتمان‌ها در بسیاری از مناطق آن با قیمتی بالاتر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله می‌شود. مناطق ۲،۵،۲۱ و ۲۲ در غرب تهران قرار گرفته است که قیمت مسکن در هر یک از آنان متفاوت است.

پونک، صادقیه، گیشا، ستارخان، مرزداران، شهر زیبا، طرشت، شهرک غرب، سعادت آباد، تهرانسر، شهران، شهرآرا، جنت آباد، و... از محله‌های معروف در غرب تهران محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است؛ قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید براساس اعلام برخی از کارشناسان مشاور املاک در هر یک از این محله‌ها بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت‌ها بالا و یا پایین‌تر نیز در این محله‌ها قیمت‌گذاری شود.

قیمت مسکن در محله پونک

پونک محله‌ای در شمال غرب تهران است که قیمت مسکن در آن برای واحدهایی که دارای همه امکانات نظیر پارکینگ، انباری، آسانسور هستند و مالک نیز زمان کافی برای فروش ملک دارد، از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود؛ واحدهای نوساز این محله نیز از متری ۴۵میلیون تومان قیمت می‌خورد؛ یک دستگاه آپارتمان ۶۳متری و ۳سال ساخت در کمالی متری ۴۴میلیون تومان قیمت‌ دارد؛ واحدی ۱۰۵متری و ۴سال ساخت در همیلا نیز متری ۴۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

قیمت مسکن در محله صادقیه

صادقیه از دیگر محله‌های غرب تهران در منطقه۲ شهرداری است؛ واحدهای نوساز این محله از متری ۳۵میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر آن نیز از متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که ممکن است ارقام بالا و یا پایین‌تر نیز در آن قیمت‌گذاری شود. یک واحد آپارتمان ۱۰۰متری و ۱۰سال ساخت در گلناز شمالی متری ۳۵میلیون تومان قیمت دارد؛ برای خرید واحدی ۱۱۰متری و ۶سال ساخت در میدان خبرنگار نیز ۳میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

قیمت مسکن در طرشت

طرشت محله‌ای در منطقه۲ شهرداری تهران است که قیمت مسکن در آن در بازه متوسط و گاه بالایی قرار دارد؛ قیمت واحدهای نوساز طرشت از متری ۳۰میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر آن نیز از متری ۲۵میلیون تومان اعلام می‌شود که سن بنا، متراژ، کوچه، خیابان و... نیز در تعیین قیمت مسکن دخیل بوده و ممکن است این رقم تغییر یابد. واحدی ۹۰متری و ۲۰سال ساخت در بلوار صالحی متری ۲۴میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین واحدی ۸۰متری و ۱۰سال ساخت در بلوار سنا با قیمت ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت مسکن در سعادت آباد و شهرک غرب

سعادت آباد و شهرک غرب از محله‌های گران قیمت در غرب تهران محسوب می‌شود و قیمت مسکن در این دو محله از سایر محله‌های غربی بسیار بالاتر است و می‌توان گفت جز گران‌ترین محله‌های تهران هستند؛ قیمت مسکن در این دو محله تقریبا به یکدیگر نزدیک بوده و کوچه، خیابان، امکاناتی که آپارتمان دارد، متراژ و ... از عواملی است که قیمت مسکن در این دو محله را تعیین می‌کند و بر اساس آن برخی واحدها گرانتر و برخی واحدها ارزان‌تر معامله می‌شود.

واحدهای نوساز این دو محله از متری ۶۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به بالای ۱۰۰میلیون تومان در هر متر مربع نیز می‌رسد. در خصوص قیمت واحدهای قدیمی‌تر نیز شرایط ملک در تعیین قیمت مسکن موثر است؛ برای مثال برخی واحدهای قدیمی ممکن است امکاناتی داشته باشند که سبب شود تا ملک با قیمتی برابر با واحدهای نوساز معامله شود؛ یک واحد آپارتمان ۱۶۰متری و ۵سال ساخت در بلوار ۲۴متری با قیمت ۹۰میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

قیمت مسکن در گیشا و ستارخان

گیشا و ستارخان از دیگر محله‌های غرب تهران در منطقه۲ شهرداری محسوب می‌شود؛ قیمت مسکن در محله گیشا بسیار بالاتر از ستارخان بوده و در این محله واحدهایی با قیمت بسیار بالا معامله می‌شود؛ این در حالی است که قیمت مسکن در ستارخان به طور کل در بازه متوسطی قرار دارد.

واحدهای نوساز محله گیشا از متری ۵۰میلیون تومان و واحدهای نوساز محله ستارخان نیز از متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود. برای مثال واحدی ۸۵متری و ۱۴سال ساخت در ستارخان متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک خانه ۸۸متری و ۱۰سال ساخت در گیشا متری ۵۵میلیون تومان به فروش می‌رسد. این واحد در خیابان‌های زوج گیشا (کوی نصر) قرار دارد.

قیمت مسکن در تهرانسر

تهرانسر یکی از محله‌های غرب تهران در منطقه۱۸ شهرداری است؛ قیمت واحدهای نوساز این محله از متری ۲۵میلیون تومان شروع می‌شود. یک خانه ۸۵متری و نوساز در بلوار گلها متری ۲۷میلیون تومان قیمت خورد؛ همچنین قیمت یک خانه ۶۰متری و ۵سال ساخت در بلوار تهرانسر ۲۵میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شد.

قیمت مسکن در جنت آباد

جنت آباد محله‌ای در غرب تهران است که در منطقه۵ شهرداری تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در این محله برای واحدهای نوساز از متری ۴۰میلیون تومان و برای واحدهای قدیمی نیز از متری ۲۵میلیون تومان شروع می‌شود؛ واحدی ۹۰متری و نوساز در جنت آباد شمالی با قیمت ۴۰میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد؛ همچنین جهت خرید واحدی ۷۵متری و نوساز در جنت آباد مرکزی ۲میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

قیمت مسکن در زیبادشت

زیبادشت محله‌ای در منطقه۲۲ شهرداری تهران است؛ قیمت مسکن در این محله بالا است و واحدهای نوساز آن از متری ۳۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ یک واحد آپارتمان ۷۰متری و ۱۰سال ساخت در این محله با قیمت ۲۸میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

قیمت واحدهای نوساز مرزداران از متری ۴۵میلیون تومان، واحدهای نوساز در شهران از متری ۳۰میلیون تومان و واحدهای نوساز شهرزیبا نیز از متری ۳۰میلیون تومان شروع می‌شود؛ البته این ارقام میانگین قیمت‌های اعلامی بوده و ممکن است واحدهایی با قیمت پایین‌تر نیز در هر یک از این محله‌ها عرضه شود.

قیمت مسکن در سایر محله‌ها نیز بازه‌های متنوعی دارد و باتوجه به گستردگی غرب تهران می‌توان واحدهایی با قیمت‌هایی بسیار متنوع در این حیطه معامله کرد. به گفته کارشناسان مشاور املاک که در غرب تهران فعالند، معاملات مسکن در غرب تهران در رکود قرار دارد که البته این رکود در سایر نقاط تهران نیز صادق است.

برخی از کارشناسان مشاور املاک در غرب اذعان دارند که باتوجه به رکود بازار مسکن، قیمت مسکن نیز در غرب تهران کاهش داشته و در صورت تداوم رکود، قیمت مسکن نیز همچنان روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد؛ اما برخی دیگر معتقدند به علت افزایش قیمت مصالح برای مالک به صرفه نیست که واحد خود را به قیمت پایین بفروشد و قیمت مسکن کاهش نداشته؛ تنها برخی از مالکان مجبور شدند تا واحد خود را برای اینکه سریع‌تر به فروش برسد، با قیمتی پایین قیمت‌گذاری کنند که به زودی قیمت‌ها مانند قبل روند افزایشی خود را در پیش خواهد گرفت.