۰ نفر

در سه ماهه پایانی سال۲۰۲۰؛

رشد قیمت خانه در آمریکا رکورد زد

۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۵۶
کد خبر: 505282
رشد قیمت خانه در آمریکا رکورد زد

رشد قیمت مسکن در بسیاری از شهرهای آمریکا دو رقمی بوده است.

به گزارش بلومبرگ، به رسیدن نرخ بهره وام رهنی در آمریکا به پایین ترین سطح تاریخی خود و افزایش تقاضا برای خرید مسکن، سرعت رشد قیمت خانه در آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به ۱۴.۹ درصد رسید که بالاترین نرخ رشد فصلی از زمان ثبت آمارهای مربوطه به شمار می رود. در بازه زمانی فوق متوسط قیمت مسکن در آمریکا به ۳۱۵ هزار دلار رسیده که این افزایش حتی از رشد دهه ۱۹۹۰ نیز بیشتر بوده است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، همزمان با شیوع کرونا بسیاری از شرکت ها به کارکنان خود امکان دورکاری داده اند که این مساله باعث شده است تا آن ها به شهرهایی بروند که به دلیل شغلی از آن دور بوده اند. بسیاری از شاغلین ترجیح داده اند در این مدت از شهرهای گران قیمتی نظیر سن فرانسیسکو و نیویورک دور شوند تا هم از هزینه های خود بکاهند و هم با رفتن از شهرهای بزرگ احتمال ابتلای خود به کرونا را کاهش دهند.

از ۱۸۳ کلان منطقه آمریکا قیمت مسکن در ۱۶۱ منطقه رشد دو رقمی داشته است. با این حال برخی از کارشناسان معتقدند افزایش قیمت مسکن  سریع تر از آن رخ داده است که بسیاری از خانوارها از پس تامین آن بربیایند و در نتیجه باید منتظر افزایش تقاضا برای اجاره در این کشور بود.