۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت آپارتمان در صادقیه تهران/ سایه رکود بر بازار مسکن

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبر: 503458
قیمت آپارتمان در صادقیه تهران/ سایه رکود بر بازار مسکن

واحدهای نوساز محله صادقیه تهران از متری ۳۵میلیون تومان و واحدهای قدیمی‌تر نیز به صورت میانگین از متری ۳۰میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

اقتصاد آنلاین سیده زهرا محمودی؛ صادقیه یکی از محله‌های شهرداری تهران در منطقه2 شهرداری این شهر است. باتوجه به گفته‌های مشاوران املاکی که در این محله فعالیت دارند، قیمت مسکن در این محله از متوسط قیمت مسکن در تهران بالاتر است و براساس آمار بانک مرکزی، در دی ماه نیز منطقه2 از گران‌ترین مناطق تهران بوده است.

گفتنی است؛ منطقه2 از مناطق پر طرفدار تهران برای خرید مسکن بوده و به علت دسترسی مناسب آن، بافت شهرسازی و... همواره افراد زیادی تمایل به خرید مسکن در این منطقه دارند و معاملات زیادی در این منطقه انجام می‌شود که صادقیه نیز یکی از پرطرفدارترین محله‌ها برای خرید مسکن در این منطقه محسوب می‌شود.

یک کارشناس مشاور املاک که حوزه فعالیت او محله صادقیه است در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین گفت: قیمت مسکن در همه جا به عوامل زیادی بستگی دارد و به راحتی نمی‌توان سقف و یا کفی برای آن مشخص کرد؛ اما قیمت واحدهای نوساز صادقیه از متری 35میلیون تومان شروع شده و باتوجه به امکانات، محل ملک، متراژ، سن بنا و... قیمت بالاتر هم می‌رود.

وی افزود: واحدهای قدیمی نیز از متری 30میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و در صورتی که واحد امکاناتی چون پارکنیگ، انباری، آسانسور و... نداشته باشد، ممکن است این رقم پایین‌تر بیاید.

به گفته این کارشناس مشاور املاک هرچند قیمت مسکن در صادقیه در همه جا تقریبا در یک حد است و تفاوت چندانی وجود ندارد و بخش زیادی از قیمت مسکن به خود واحد بستگی دارد، اما قسمت‌های غربی آن گران‌تر است.

وی در پایان اظهار داشت: معاملات مسکن در این محله مدت زیادی است که در رکود است؛ در این رکود کاهش قیمت آنچنانی مشهود نبوده است و باتوجه به اینکه قیمت مصالح ساختمانی در حال افزایش است، بعید به نظر می‌رسد حداقل در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت مسکن باشیم؛ اگر کاهشی در قیمت مسکن بوده است، به علت نبود خریدار و کوتاه آمدن فروشنده در قیمت بوده است؛ نه کاهش قیمت مسکن به صورت کلی.