۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آپارتمان‌های حکیمیه تهران چند؟ /توقف رشد قیمت مسکن

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۴۳
کد خبر: 503071
آپارتمان‌های حکیمیه تهران چند؟ /توقف رشد قیمت مسکن

واحدهای نوساز در محله حکیمیه تهران از متری 20میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و به متری 35میلیون تومان هم می‎رسد.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ حکیمیه یکی از محله‌های تهران در شمال شرق پایتخت است که در منطقه4 شهرداری قرار دارد. قیمت مسکن در حکیمیه در بازه متنوعی قرار داشته و می‌توان در آن واحدهایی ارزان‌تر و گران‌تر از متوسط قیمت مسکن در تهران معامله کرد.

یک کارشناس مشاور املاک که به طور تخصصی در محله حکیمیه فعالیت دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: حکیمیه محله‌ای جوان محسوب می‌شود؛ از این رو قدیمی‌ترین واحدهای این محله 5 الی 6ساله است؛ البته این بدان معنی نیست که واحدهای قدیمی‌تر در حکیمیه وجود ندارد بلکه تعداد واحدهای جدید بیشتر است.

وی افزود: قیمت مسکن برای واحدهای نوساز حکیمیه از متری 20میلیون تومان شروع شده و به متری 35میلیون تومان نیز می‌رسد. واحدهای قدیمی‌تر نیز در مناطق گران این محله قرار دارد؛ به همین جهت قیمت مسکن برای آن‌ها نیز تفاوتی با واحدهای نوساز ندارد و واحدهای قدیمی نیز در همین رنج قیمتی قرار دارد. همچنین سه فاز این محله از گران‌ترین مناطق این محله به حساب می‌آید.

این کارشناس مشاور املاک اظهار داشت: قیمت مسکن در حکیمیه کاهشی نداشته است؛ زیرا قیمت بتن، سیمان و سایر مصالح روندی افزایشی داشته و بعید به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت مصالح، قیمت مسکن کاهش یابد.

وی تاکید کرد: البته ناگفته نماند که قیمت مسکن در این محله به دلیل رکودی که بر بازار مسکن حاکم است، چند ماهی است که ثابت است و این رقم، رقم واقعی قیمت مسکن نیست و قیمت آپارتمان در حکیمیه باید بیش از این می‌بود.

این کارشناس مشاور املاک در پایان عنوان کرد: معاملات زیر قیمت در این محله فقط در صورتی انجام می‌شود که مالک مجبور باشد واحد را با قیمتی پایین به فروش برساند.