۰ نفر

رییس سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داد؛

ماجرای تغییر مسیر هواپیمای ترکیش ایر به باکو چه بود؟

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۳
کد خبر: 502011
ماجرای تغییر مسیر هواپیمای ترکیش ایر به باکو چه بود؟

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که خلبان هواپیمای ترکیش ایر براساس طرح پروازی خود و به صورت قانونی باکو را به عنوان فرودگاه کمکی انتخاب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بامداد امروز در پی بروز شایعاتی مبنی بر احتمال سقوط هواپیمای ترکیش ایر در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) و تکذیب این خبر از سوی مسئولان این فرودگاه، شایعات دیگری در فضای مجازی قوت گرفت که یکی از آن‌ها این بود که اگر دلیل فرود نیامدن هواپیمای ترکیه‌ای شرایط جوی نامساعد بود چرا خلبان این هواپیما فرودگاه باکو را به عنوان فرودگاه کمکی انتخاب کرده است و در یکی از فروگاه‌های اطراف تهران فرود نیامده است؟

تورج دهقان زنگنه رییس سازمان هواپیمایی کشوری، در این باره اظهار کرد: در هر پرواز داخلی و خارجی خلبان می‌تواند دو فرودگاه را به عنوان فرودگاه‌های کمکی اعلام کند تا در صورت بروز شرایط جوی یا دیگر مسائل فنی بتواند در آن مقاصد نیز فرود بیاید.

وی ادامه داد: در این پرواز استانبول – تهران نیز خلبان شرکت هواپیمایی ترکیش‌ایر پیش از آن در طرح پروازی خود اعلام کرده بود که فرودگاه اصفهان را به عنوان فرودگاه کمکی اول و فرودگاه باکو را به عنوان فرودگاه کمکی دوم انتخاب می‌کند و پس از آنکه در تهران به دلیل بروز شرایط جوی نامناسب نتوانست فرود بیاید براساس اعلام صورت گرفته قبلی قرار بود به اصفهان برود که گویا پس از بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد آنجا نیز همین شرایط را دارد و نهایتا مسیر خود را به سمت باکو تغییر می‌دهد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرد: شایعات منتشر شده در این زمینه تکذیب می‌شود و خلبان هواپیمای مورد نظر کاملا قانونی و براساس طرح پروازی خود اقدام به حرکت به سمت باکو کرده است. این خلبان هواپیمای خود را در فرودگاه باکو نشانده  و پس از دو ساعت انتظار به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشته است.