۰ نفر

برای شیروانی سقف خانه و ویلا از چه نوع ورق‌های رنگی استفاده کنیم؟!

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 500431
برای شیروانی سقف خانه و ویلا از چه نوع ورق‌های رنگی استفاده کنیم؟!

ورق رنگی شیروانی از جنس گالوانیزه با روکش روی بوده و در صنعت توسط فرآیندهایی ویژه رنگ می شوند که انواع آن ها به صورت زیر است :

  • ورق سفال پرچین
  • ورق کرکره سینوسی
  • ورق طرح سفال
  • ورق شادولاین
  • ورق ذوزنقه

خوبه بدونید که ورق گالوانیزه ایران فرمینگ شامل تمامی این نوع ورق های شیروانی می شود می توان گفت که هر کدام از این ورق ها کاربرد خاص خود را دارند که با توجه به فرم کاربردشان است. بهتر است به این صورت بگوییم که اصلی ترین کاربرد ورق های رنگی شیروانی، پوشش سقف و دیواره های سوله، ساختمان ها، ویلا ها و ... محسوب می شود.

یکی از راه های کاهش هزینه در ساخت و ساز ویلا و خانه ها، استفاده از ورق های سفالی پرچین است که بسیار کارآمد و کم هزینه می باشد زیرا در نصب این ورق ها نیازی به زیرسازی نیست که همین مسئله باعث کاهش قیمت آن شده است.

2

ورق سفال پرچین

عرض این ورق 100 سانتی متر است و ضخامت آن از 25 درصد تا 40 درصد تعیین شده است اما طول آن کاملا به دلخواه مشتری است. از ویژگی های خاص ورق پرچین می توان به نصب آسان آن، هم پوشانی خوب، مقاومت بالا در برابر طوفان و باد، مانع ورود جریان هوا به سطح زیرین، پوشش زاویه های مختلف و ... اشاره کرد.

از کاربردهای بسیار وسیع این ورق نیز می توان پوشش سطح شیب دار سقف، استفاده در سقف ویلا و سردر خانه و نمای ساختمان، عایق کاری و ... را نام برد.

ورق کرکره سینوسی

این ورق ها از عرض به شکل موج ورق فرم داده می شوند که شکل خاصی از فرم دهی ورق گالوانیزه است. هیچ محدودیتی از نظر طولی وجود ندارد و به سفارش مشتری انجام می شود. این ورق ها به دو صورت کرکره ریز و کرکره درشت عرضه بازار می شوند و به دلیل شباهت نوع فرورفتگی و برآمدگی به نمودار سینوسی به این صورت نام گذاری شده اند.

ورق های سینوسی در عرض های 100 و 125 سانتی متر موجود است و عرض ثابتی دارند. اما طول آن ها تا 12 متر نیز می تواند متغیر باشد و این تغییر ابعاد از سمت مشتری است. همچنین ضخامت آن ها بین 40 تا 90 درصد است. اگر طول مدنظر مشتری بیش از حد استاندارد باشد که امکان شکستن آن بسیار زیاد باشد معمولا آن را به صورت دو تکه تولید می کنند که مشکلی پیش نیاید.

این ورق رنگی برای مناطقی که تردد و بارش کم دارد طراحی شده اند، قابلیت رنگ پذیری با رنگ های پودر الکترو استاتیک را دارند و از نظر هزینه ای برای پوشش سقف و حصار کشی بسیار مناسب هستند.

بیشترین کاربرد آن ها در سقف لوله ها، پوشش سقف ویلا و آلاچیق، سر در ورودی پارکینگ یا منزل، سایبان و حصارکشی های ساختمان های در حال احداث و ... است. برای محاسبه قیمت ورق رنگی و دیگر ورق های گالوانیزه باید وزن دقیق آن را محاسبه نمایید. برای محاسبه وزن بصورت آنلاین به لینک زیر مراجعه کنید.

https://www.iranforming.com/محاسبه-وزن-ورق-و-میلگرد/

ورق طرح سفال

طول این ورق ها قابل تغییر است و معمولا به درخواست مشتری انتخاب می شود ولی عرض آن ها 100 و 125 سانتی متر است که می توان گفت این مقدار ثابت است و ضخامت آن ها نیز 0.30 تا 0.70 میلی متر است.

این ورق ها به این علت که نوع فرم دهی آن ها پرس بریک می باشد و فشاری که به دستگاه وارد می شود بسیار زیاد است قیمت بالاتری نسبت به سایر ورق ها دارد.

این ورق ها بسیار سبک و زیبا هستند و محدودیتی جهت نصب آن ها وجود ندارد و برای پوشش هر نوع سطح شیب داری قابل استفاده است. ورق های طرح سفال در سقف ویلا و پارکینگ و ... بسیار کاربرد دارند. از مزیت های آن ها می توان به قیمت مناسب و زیبایی آن ها، ایمنی بالا و وزن سبک، نصب سریع و آسان، پایدار بودن رنگ آن ها در شرایط آب و هوایی، مقاومت بسیار بالا در مقابل آب و هوا اشاره کرد.

ورق طرح شادولاین

ورق های طرح شادولاین از ورق های گالوانیزه و همچنین گالوانیزه رنگی تولید می شوند. این ورق ها یکی از انواع ورق های ذوزنقه ای است که فرمینگ آن باعث تبدیل به یک ورق شیروانی پر کاربرد شده است.

طول این ورق ها به سفارش مشتری متفاوت است و ضخامت آن 3 تا 0.7 میلی متر موجود است و معمولا عرض آن ها 100 سانتی متر است.

این ورق ها جزء ورق های موج دار شیروانی هستند و با نوع خاصی از خم کردن آن به صورت سایه و خط مشاهده می شود ( همان طور که از نام آن مشخص است ) و طراحی بسیار منحصر به فردی دارد.

از مزایای این ورق ها می توان مقاومت در برابر رطوبت آب و هوا و زیبایی و قیمت مناسب آن را نام برد. ورق های طرح شادولاین نسبت به ورق های سینوسی گران قیمت تر است اما با توجه به زیبایی آن، از محبوبیت بالاتری برخوردار است و بیشتر در ساخت و ساز سوله، ویلا، خانه، پوشش سقف و دیوار سوله ها مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق های طرح شادولاین در سقف ها، دیوارها، ساندویچ پنل سرد خانه ها و کانکس ها بسیار کاربرد دارند. می توان گفت کاربرد آن ها نیز مانند ورق های ذوزنقه ای است.

ورق ذوزنقه ای

این ورق ها در رنگ های متنوعی موجود هستند که در سقف سوله ها، شیروانی ها و ویلاها و همچنین در حصار دور زمین ها قابل استفاده هستند و از جنس گالوانیزه می باشند که قیمت مناسبی هم دارند.  ورق های ذوزنقه ای نوع خاصی از شکل دهی ورق گالوانیزه می باشند که خم هایی به حالت مربعی در آن ایجاد می شود و به علت هم پوشانی عالی ورق ها مانع از ورود جریان هوا به سطح زیرین آن می شود. این ورق ها در ابعاد مختلفی وجود دارند اما عرض های رایج 100 و 125 سانتی متر و ضخامت  0.04 تا 0.6 میلی متر می باشند. قابل ذکر است که افزایش ضخامت باعث افزایش مقاومت ورق ها می شود ( می توانید ورق هایی با اندازه و ابعاد دلخواه و به صورت اختصاصی سفارش دهید و خریداری نمایید ).

3

خوبه بدانید یکی شرکت های معتبر فروش ورق ذوذنقه رنگی و دیگر محصولات فولادی می توان به ایران فرمینگ اشاره کرد. با اطمینان از کیفیت و قیمت ورق رنگی و مشاوره با کارشناسان مجرب این مجموعه خرید نمایید.

مزایای ورق های ذوزنقه ای نیز وزن پایین آن، قابلیت نصب سریع، قابلیت نگهداری آسان و حجم کم و ... محسوب می شوند.

این ورق ها به علت نصب آجری مانند آن، نمای زیبایی به سازه ها می بخشد. زیبایی ظاهری و خاص و همچنین قیمت مناسب آن باعث محبوبیت بین عموم مردم شده است و به صورت الکترواستاتیک یا پودری رنگ دهی می شوند.

ورق های شیروانی باید روی هم بیفتند و اگر در داخل هم قرار بگیرند کاملا اشتباه است و باید حتما به این مسئله توجه بسیار داشت.

بهتر است بدانید که با ذوزنقه ای کردن ورق های صاف، عرض آن ها کاهش می یابد.

از ورق های ذوزنقه ای می توان در حصار دور زمین یا ساختمان ها، سوله های ورزشی، سقف ویلا ها، سوله های صنعتی، ساندویچ پانل سقفی، کانکس سازی و ... استفاه کرد که این ورق ها از ویژگی های بسیار خاصی هم چون یکپارچگی و مقاومت، وزن بسیار سبک، ایمنی بالا حتی در برابر زلزله، مقاومت در برابر رطوبت، زیبایی و در عین حال قیمت بسیار مناسب برخوردارند.